سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: افزایش نرخ نان در استان واقعیت ندارد و این موضوع به دنبال رصد و پایش میدانی تیم نظارت و بازرسی استانداری هم رد شد.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۶۹
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، علی نوری پیش از ظهرامروز دوشنبه در رابطه با شایعه افزایش قیمت نان در استان اظهار کرد: تیم نظارت و بازرسی اقتصادی استانداری بعد از داغ شدن بازار شایعه، موضوع را در سطح استان رصد و پایش میدانی کرد و موردی دال بر اثبات شایعه مشاهده نشد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف افزایش قیمت نان، موارد را به شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا به سرعت رسیدگی شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: دولت در اسفندماه سال ۱۴۰۰ مصوبه افزایش نرخ نان را به صورت قانونی اعلام کرده و قیمت عرضه نان همان قیمت مصوب دولت است و خارج از این نرخ تعیین شده، تخلف تلقی می شود.

نوری قیمت هر قرص نان لواش نوع یک با ۱۶۰ گرمی را ۴۰۰ تومان، سنگگ ۴۵۰ گرمی را ۱۷۰۰ تومان، بربری ۳۵۰ گرمی را ۱۵۰۰ تومان و تافتون ۲۸۰ گرمی را ۷۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: قیمت نان لواش نوع دوم به دلیل کیفیت گندم و مرغوبیت آرد ۴۰۰ تومان، سنگگ ۲ هزار تومان، بربری ۱۷۰۰ تومان و تافتون هم ۹۰۰ تومان عرضه می شود.

وی قیمت تمام شده گندم برای دولت را ۱۵ هزار و ۵۰۰ اعلام کرد که با پرداخت یارانه ۹۵ درصدی دولت، هم اکنون گندم با نرخ ۶۶۵ تومان عرضه می شود.

سرپرست  معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان راجع به افزایش قیمت نان تاکید کرد: دولت هیچ گونه تصمیمی برای افزایش نرخ نان ندارد و هر مصوبه ای نیز از طریق رسانه های رسمی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها