مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان گفت: در 4 ماگذشته تعداد دو هزار فقره تسهیلات در حوزه های مختلف پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۶۷
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، امید راست‌بین روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان کردستان در سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به همه اهالی رسانه اظهار کرد: این روز فرصت مطلوبی است تا از طریق اهالی رسانه در صورتی که نارضایتی به دلیل کم کاری ما در مشتریان بانک ایجاد شده از همه آنها عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی استان همه تلاش خود را برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان می کند، اضافه کرد: در استانی هم چون تهران که ۱۷ درصد جمعیت کشور را دارد میزان سپرده موجود در سیستم بانکی آن ۵۴ درصد و میزان تسهیلات پرداختی آن ۶۱ درصد است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان ادامه داد: میزان سپرده‌گذاری در سیستم بانکی استان کردستان با دارا بودن ۲ درصد جمعیت کشور ۶ دهم درصد و میزان تسهیلات پرداختی آن هم ۶ دهم درصد است.

راست‌بین اضافه کرد: میانگین سرانه سپرده‌گذاری در بانک های کشور ۵۴۰ میلیون ریال است این میزان در کردستان ۲۸۰ میلیون ریال و در سیستان و بلوچستان ۱۹۰ میلیون ریال است و این ۲ استان در رتبه های آخر از این لحاظ قرار دارند.

وی با بیان اینکه میانگین تسهیلات پرداختی در ایران ۳۲۰ میلیون ریال است، بیان کرد: این میزان در کردستان ۲۱۰ میلیون ریال است و از این نظر هم استان در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان با اعلام اینکه کل منابع بانکی استان ۴۱۲ هزار میلیارد ریال است، گفت: سهم بانک مسکن از مجموع منابع بانکی استان ۲۵ هزار میلیارد ریال معادل ۶ درصد است.

راست‌بین اضافه کرد: میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک های استان هم ۴۱۱ هزار میلیارد ریال است که سهم بانک مسکن از این مبلغ هم حدود ۳۶ هزار میلیارد ریال و معادل ۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بانک های استان ۵۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و اشتغالزایی پرداخت کردند، اظهار کرد: بانک مسکن ۳۰ درصد از مجموع تسهیلات تکلیفی و اشتغالزایی استان به عبارتی ۱۷ هزار میلیارد ریال را پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان اعلام کرد: این بانک حدود ۱۴۴ درصد منابع در اختیار خود را به عنوان تسهیلات به مردم پرداخت کرده است یعنی افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع بانکی خود از دیگر شعبه های بانک مسکن در سطح کشور استقراض کرده و در اختیار مردم قرار داده‌است.

راست‌بین یادآور شد: از جمله خدمات بانک مسکن که به طور غیرحضوری به مشتریان ارائه می شود می توان به افتتاح حساب، صدور کارت هدیه مجازی و صدور سفته الکترونیکی اشاره کرد.

وی یکی از رسالت های بانک مسکن را انجام فعالیت های اجتماعی و مدنی خواند و گفت: آزادی ۴۹ زندانی جرائم غیرعمد، مشارکت در ساخت مدرسه ای در حسین آباد سنندج و دزلی سروآباد که در شهریور امسال به بهره برداری می رسد و توزیع بسته های معیشتی در اعیاد مذهبی از جمله فعالیت های اجتماعی این بانک در استان از ابتدای امسال تاکنون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها