مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛

کارفرمایان ساعات کار کارگران را تغییر دهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: با توجه به شرایط محیطی در فصل تابستان کارفرمایان ساعات کارکارگران را تغییر دهند
کد خبر: ۱۴۱۸۲۰۸
به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ کشاورزی در حاشیه نشست کارگروه ایمنی ساختمان با بیان این مطلب که یکی از عوامل زیان آور محیط کار که باعث اختلال در سطح سلامت جسمانی افراد در کوتاه مدت و بلند مدت می گردد عوامل فیزیکی در محیط کار می باشد که یکی از شاخصه های آن گرمای محیط کار است. 
وی ادامه داد: با توجه به فصول سال منابع ایجاد استرس های گرمایی مشخص خواهند شد و در فصل گرم سال نیز سیستم های کنترلی از قبیل وسایل خنک کننده ( کولر ، پنکه و ... ) ، سایبان ، شیلدهای محافظ ، هواکش ها و ... از جمله تجهیزات کنترلی با توجه به نوع استرس می باشد  .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: هوای محیط کار باید به نحوی که از هر لحاظ قابل تحمل باشد و میزان لباسی که فرد میپوشد بایستی متناسب با نوع فعالیتی که فرد در محیط انجام می دهد باشد .
کشاورزی  به کارفرمایان توصیه کرد: ضمن رعایت آیین نامه حفاظت فنی و بهداشت عمومی کارگاهها با تغییر ساعات و شرایط کار و انجام کار در ساعاتی که از نظر شرایط محیطی و آب هوایی مناسب تر می باشد، فعالیت نمایند.
مصدق کشاورزی بیان داشت : بر اساس مواد 91 و 95 قانون کار جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اجرای مقررات و آیین نامه های ایمنی وحفاظتی بر عهده کارفرمایان بوده لذا هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور در قوانین و مقررات کار و دستورالعمل های تبعی حادثه ای رخ دهد شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و نیز مجازات های مندرج در قانون می بایست پاسخگو باشند. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهراظهار داشت: گرما در محیط کار می تواند منجر به  بی علاقگی به کار ، غیبت از کار ، کاهش بازده کلی کار و نقص در بهبود کار شود . محیط کار گرم سبب بروز بیماری ها و عوارضی در کارگر میشود و موارد مذکور کافی است تا احتمال حادثه در محیط های کاری را بالا برده و برای فرد یا سایرین خطرآفرین باشد. 
کشاورزی بیان کرد:  کارفرمایان نهایت همکاری و رعایت حال کارگران در شرایط محیطی موصوف داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها