مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبر داد؛

استان بوشهر دارای بیشترین نرخ اشتغال

براساس داده های آماری از سوی مرکز آمار ایران استان بوشهر دومین استان کشور دارای بیشترین نرخ اشتغال شد و نرخ رشد اشتغال استان بوشهر از ۳۳/۹ به ۳۵/۹ درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۱۳۷۶۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبر داد: براساس داده های آماری از سوی مرکز آمار ایران استان بوشهر دومین استان کشور دارای بیشترین نرخ اشتغال شد و نرخ رشد اشتغال استان بوشهر از ۳۳/۹ به ۳۵/۹ درصد افزایش یافته است.
مصدق کشاورزی با بیان اینکه نرخ بیکاری در بهار استان بوشهر ۷/۴ درصد اعلام شده است، افزود: سهم اشتغال در بخش های اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در حوزه خدمات ۶۲/۹ درصد از شاغلین استان به خود اختصاص داده است که رتبه دوم کشوری داریم و در بخش صنعت ۲۵/۴ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱/۷ درصد اشتغال به خود تخصیص داده است.
کشاورزی تصریح کرد: در سال جاری هدف گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است که با راهبری استاندار محترم و ظرفیت های خوب ایجاد شده و تسهیلات تخصیصی به استان که منابعی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال می باشد شاهد تحقق اهداف منظور شده خواهیم بود.
مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر بیان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اقدام بسیار خوب و متفاوتی رقم خورد که تعهد هر دستگاه بر اساس بصورت ریز فعالیت در هر طرح و برنامه مشخص و قابل رصد می باشد.
مصدق کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند بود و داده های ثبتی به گونه ای است که مستمرا مورد نظارت ،ارزیابی و پایش قرار می گیرد.
مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان از تمامی کارآفرینان و افراد دارای طرح خواست به دستگاه‌های اجرائی مرتبط صادر کننده مجوز مراجعه و از تسهیلات و حمایت های منظور شده در قوانین بودجه بهره مند شوند.

 

جام جم آنلاین-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها