دلنوشته یک جنگلبان:

جنگلبان تنهاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کسانی که وظیفه پاسداشت از محیط را برعهده دارند، آگاه باشند که مثلث اقتصاد، اجتماع و محیط باید با هم به پایداری برسند
کد خبر: ۱۴۱۷۹۹۵
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، کیومرث حبیبی پیش از ظهر امروز درمراسمی که به مناسبت گرامیداشت تلاش‌های جنگلبانان استان با عنوان «سلام جنگلبان»  همزمان با سراسر کشور در محل سالن جلسات شهدای منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان برگزار شد،اظهارکرد:اگر بخواهیم منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم،بایستی مثلث اقتصاد،اجتماع و محیط به پایداری برسند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این مراسم با بیان اینکه تفکر توسعه پایدار در چهل سال اخیر به سمت ثبات اقدامات به جامانده است، افزود: ما انسان‌ها کره زمین باید به فکر روزی باشیم که این زیست‌بوم باید برای آیندگان به میراث گذاشته شود.

کیومرث حبیبی خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت کره زمین، دست‌اندازی به آب خاک و زمین ادامه دارد و باید خودمان را برای مقابله با دست درازی به عرصه‌های طبیعی زاگرس ‌و البرز آماده کنیم، سفره‌های جنگلی در آینده‌ای نزدیک میزبانی جمعیت خواهد بود که تاکنون از آب و هوای خاک پایدار بی‌بهره بوده‌اند.

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از آسیب‌های عرصه‌های طبیعی مربوط به زمین‌خواری است  و کسانی هستند که قوانین را نادیده گرفته و به عرصه‌های طبیعی دست‌درازی می‌کنند لذا جنگلبانان باید آمادگی بیشتری داشته باشند.

حبیبی با اعلام اینکه در یکسال اخیر در استان کردستان توجه به حفظ محیط و عرصه‌های طبیعی توسط مسوولان به شدت مورد حمایت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کسانی که وظیفه پاسداشت از محیط را برعهده دارند، آگاه باشند که مثلث اقتصاد، اجتماع و محیط باید با هم به پایداری برسند و اهمیت هماهنگی این مثلث بسیار مهم است.

65 جنگلبان فعال در استان کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره ملی روز جنگلبان از سال 1396 همه‌ساله به همت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و تشکل محیط ‌زیستی «جمعیت حامیان زمین» برگزار می‌شود.

بهزاد شریفی‌پور جنگلبانان را حافظان عرصه‌های طبیعی دانست و افزود: اکنون در استان کردستان 65 جنگلبان فعالیت دارند که از این تعداد 34 نفر بصورت رسمی و قراردادی و 31 نفر به صورت شرکتی در قالب پروژه گشت و مراقبت از اراضی ملی در استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزارپرونده دخل و تصرف در حوزه جرایم و تخلفات زمین در عرصه منابع طبیعی استان در دادگستری تشکیل شده است، افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری در مقابل مردم نیست بلکه در کنار مردم است.

شریفی‌پور تاکید کرد: ما متولی حفاظت از منافع عمومی هستیم نه منافع اشخاص خاص، ما متولی پاسدار از عرصه‌های منابع طبیعی هستیم نه فقط برای جمع حاضر بلکه برای نسل‌های آینده، بنابراین اعتقاد داریم که منابع طبیعی برای مردم و با مردم است و در استان فرهنگی کردستان این نوید را می‌دهم که با همکاری انجمن‌های محلی، مردم، و افراد بی‌ادعا بدون هیچ چشم داشتی، قطعا بیش از پیش در حفاظت و صیانت منابع طبیعی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها