محیطِ‌ نیست!
دنده عقب محیط‌زیستی با سرعت‌بالا

محیطِ‌ نیست!

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تشریح کرد:

جزئیات تشدید حفاظت از منابع آبی در برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:طبق لایحه برنامه هفتم وزارت نیرو مجاز است تا برخی از وظایف خود در زمینه حفاظت از منابع آب زیر زمینی و تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری را به تشکل‌های مردمی و غیردولتی واگذار کند.
کد خبر: ۱۴۱۷۹۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، محسن زنگنه در توضیح جلسه روز یکشنبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به خبرنگاران گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت، صنایع بزرگ و آب بر را ملزم کرد تا طبق برنامه زمان بندی شده منابع آبی خود را با منابع آبی نامتعارف از جمله پساب جایگزین کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: بعد از زمان ابلاغ قانون، آب بهای صنایع بزرگ آب بر براساس آب‌های نامتعارف و قیمت آب پساب محاسبه می‌شود، البته موضوع این مصوبه مربوط به استان‌ها است که ظرفیت استفاده از پساب در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون مبنی بر اینکه تمام چاه‌ های آب دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند، تصریح کرد: این تجهیز براساس میزان آب برداشت است که وزارت نیرو اعلام می‌کند و این دستگاه‌ها بیش از سقف تعیین شده، مجاز به برداشت از چاه‌ها نیستند.

زنگنه اضافه کرد: همچنین در شرایط تنش آبی این نهادها مکلف شدند که چاه‌ها و زمین‌های مستعد منابع آبی را در اختیار وزارت نیرو قرار دهند.

وی با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون که طبق آن از سال دوم اجرای برنامه هفتم توسعه تامین آبیاری فضای سبز در شهرها و شهرداری ها با آب شرب عملا ممنوع می‌شود، گفت: البته کمیسیون در این بخش تاکید کرد که استفاده از آب شرب برای آبیاری تنها در صورتی امکان پذیر است که به صورت محدود بوده و آب جایگزین وجود نداشته باشد. همچنین شهرداری‌ها باید از سال دوم برنامه آبهای جایگزین را جایگزین آب شرب کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره استفاده تشکل‌ها و مجموعه‌های غیردولتی در زمینه انجام برخی از تکالیف وزارت نیرو خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کمیسیون، وزارت نیرو مجاز شد تا برخی از وظایف و تکالیف خود در زمینه حفاظت از منابع آب زیر زمینی و همچنین تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری را به تشکل‌های مردمی و غیردولتی واگذار کند. این اقدام عملا در جهت مردمی سازی اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها