مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در جریان سفر رئیس جمهور به کردستان میزان یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهم و اولویت‌دار آبی استان کردستان تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۵۰
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین؛ آرش آریانژاد صبح امروز کشنبه در گفت‌وگو با رسانه های کردستان از اجرای طرح‌های آبرسانی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: اتمام سد و شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه قروه، از جمله طرح‌های مهمی است، که مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار دارد تا امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه سد سنگ سیاه در سال 82 احداث، 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال 86 آبگیری شد، گفت: شبکه آبیاری و زهکشی در دو فاز اجرا شده که فاز اول 98 درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم 35 درصد پیشرفت دارد و در هر فاز 1800 هکتار اراضی (مجموع 3600 هکتار) دیم پائین دست سد به آبی تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از هزینه‌کرد 62 میلیارد تومان برای این پروژه خبر داد و گفت: برای سد سنگ سیاه قروه 20 میلیارد تومان و اجرای فاز نخست و دوم شبکه آبیاری و زهکشی نیز 42 میلیارد تومان اعتباز هزینه شده که یقینا تا پایان سال نیز اعتباراتی دیگر تزریق خواهد شد و در این راستا مشکلی نخواهیم داشت.

وی به اهداف سد سنگ سیاه اشاره کرد و بیان داشت: این سد به منظور ذخیره و نگهداری آب رودخانه صادق‌آباد و استفاده بهینه از آب‌های سطحی در محل روستای سنگ سیاه با حجم ذخیره 33 میـلـیـون مترمکعب، احداث شده که با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی پایاب آن، حدود یک هزار و 800 هکتـار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پائین دست سد، آبی خواهد شد. 

به گفته آریانژاد، این شبکه آبیاری علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه، خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: سیاست وزارت نیرو مبتنی بر تکمیل شبکه‌ها و استفاده مطلوب از آب ذخیره شده در سدهاست و به همین منظور رهاسازی آب باید براساس برنامه‌ریزی‌ها دقیق انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها