استاندار البرز گفت: مصوبات سفر وزیر نیرو حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده برای استان البرز داشته است.
استاندار البرز گفت: مصوبات سفر وزیر نیرو حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده برای استان البرز داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۷۳۰۳
به گزارش جام جم آنلاین البرز،استاندار البرز ضمن عذر خواهی از مردم به علت مشکلات دو هفته گذشته و قطع برق و آب گفت: این امر به دلیل ناترازی برق و مصرف بیش از حد اتفاق افتاد به شکلی که خروج برق از مدار در این شرایط به صورت سیستمی رخ داد و منجر شد تا برق چاه‌های آب قطع شود و دچار کمبود آب شویم.
مجتبی عبداللهی با بیان این که ۳۰ درصد مصرف آب استان از سد‌ها و مابقی از چاه‌ها تأمین می‌شود، افزود: به واسطه حجم مصرف استان و نیاز‌های مردم از وزیر نیرو درخواست کردیم تا به استان البرز سفر کند و تلاش داریم آب مصرفی سد و چاه به صورت مساوی برنامه ریزی شود.
استاندار البرز با بیان اینکه در پی دریافت سهمیه برای استان، سهم البرز از سد‌ها به ۱۶۰ هزار متر مکعب رسید، یادآور شد: در حال حاضر امکان بهره برداری از این حجم آب برای ما ممکن نیست چرا که زیرساخت‌های کافی وجود ندارد و باید بستر را فراهم کنیم.
عبداللهی با بیان اینکه گزارش طرح هایی که برای هفته دولت در حال آماده سازی است ظرف یک ماه آینده اعلام می‌شود، اضافه کرد: در سفر وزیر نیرو تصفیه خانه شماره ۲ به بهره‌برداری رسید و مصوبه احداث تصفیه خانه شماره ۳ استان البرز دریافت شد. 
وی با بیان اینکه در استان مخزن آب نداریم، گفت: برای بهره برداری از حقآبه استان البرز از سد کرج و طالقان مقرر شد ۱۱۰ هزار مترمکعب مخزن  و لوله گذاری لازم انجام شود.
استاندار البرز با اشاره به مشکل کم آبی اشتهارد، اضافه کرد: با هدف تامین حقآبه اشتهارد از سد طالقان ۴۲ کیلومتر لوله گذای احداث شده است.
وی  با اشاره به قطع برق در استان گفت: در حوزه برق نیز با ناترازی مواجه بودیم که برای نخستین بار پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. 
استاندار البرز با بیان این که مصوبات سفر وزیر نیرو حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده برای استان البرز داشته است، اضافه کرد: مقرر شد ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت دیگر در کمال شهر و اشتهارد احداث شود که پست کمالشهر ظرف یک سال آینده و پست اشتهارد، تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار البرز با بیان اینکه در استان ۲۰۰ مگاوات کمبود برق داریم گفت: مقرر شد در نیروگاه منتظر قائم مجموعه‌ای با توان تولید هزار مگاوات برق ساخته شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های تأمین برق مورد نیاز استان البرز، احداث نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت هزار هکتار در شهرستان اشتهارد است که سرمایه گذاران باید برای احداث نیروگاه  پای کار بیایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها