تیم‌ ملی تا جام ملت‌ ها چه می‌کند؟

نقشه ‌امیر

تیم‌ ملی ایران خود را برای حضور در جام ملت‌ های قطر آماده می‌کند. این رقابت‌ها از چهارم بهمن امسال آغاز و به مدت ۲۸روز در شهر دوحه برگزار می‌شود. قرار بود کشور چین میزبان این رقابت‌ها باشد ولی سال گذشته انصراف خود را اعلام کرد تا کشور قطر که میزبان جام‌جهانی بود، دوباره یک میزبانی دیگر را از آن خود کند.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۸۰
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

با توجه به حضور موفق تیم‌های آسیایی از جمله استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی در رقابت‌های جام‌جهانی و همچنین قدرت‌نمایی عربستان برابر آرژانتین، جام ملت‌های امسال برای ایران دشوارتر از هر زمان دیگری خواهد بود.

امیر قلعه‌ نویی که یک بار تجربه حضور در این جام را داشت و نتوانست به جمع چهار تیم برتر قاره برسد این بار با تجربه‌تر از هر زمان دیگر می‌خواهد با ایران به آن مرحله راه یابد. حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا، قرارداد امیر با فدراسیون را به طور خودکار تا جام‌جهانی بعدی تمدید می‌کند. بنابراین او انگیزه فراوانی دارد. قلعه‌نویی و تیمش اما در این مسیر چند اردو خواهند داشت؟ 

اردوی اول
رقابت‌های لیگ‌برتر امسال از ۱۲مرداد شروع می‌شود. طبق برنامه اعلام شده مسابقات تا هفته پنجم برگزار می‌شود و بعد اولین اردوی تیم‌ملی در فصل جاری، آن زمان برگزار خواهد شد. بنا به توافق صورت گرفته بین امیر قلعه‌نویی، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، تیم‌ملی ایران از سیزدهم شهریورماه اردوی خود را آغاز می‌کند. به احتمال فراوان تیم‌ملی هشت روز در اردو خواهد بود و دو مسابقه دوستانه برگزار می‌کند. 
 
اردوی دوم
طبق برنامه امیر قلعه‌ نویی، بازیکنان تیم‌ملی کمتر از یک ماه بعد از اردوی اول، دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این‌که چند هفته لیگ بین دو اردوی تیم‌ملی برگزار ‌شود مشخص نیست اما تیم‌ملی قرار است از هفدهم آبان ماه دوباره اردوی خود را آغاز کند. بدین ترتیب ملی‌پوشان دوباره گرد هم جمع می‌شوند و احتمالا یکی دو بازی دوستانه هم برگزار می‌کنند. مدت زمان این اردو فعلا هشت روز اعلام شده ولی هنوز تعداد روزهای آن مشخص نشده و شاید تیم‌ملی کمتر یا بیشتر در اردو باشد. 
 
اردوی سوم
در آبان ماه هم بازیکنان تیم‌ملی دوباره گرد هم می‌آیند. به هر حال امسال برای قلعه‌نویی و تیمش بسیار حیاتی است، به همین دلیل درخواست اردوهای زیادی داشته است. سومین اردوی تیم‌ملی قرار است از ۲۲ آبان ماه آغاز شود. طبق برنامه این اردو هم هشت روزه خواهد بود. امیر قلعه‌نویی برای این فیفادی‌ هم برنامه دارد. علاوه بر برگزاری ‌جلسات منظم تمرینی، او از فدراسیون درخواست کرده تا دو بازی دوستانه در آبان‌ماه جور کند. به هر حال این اردوی منتهی به اردوی نهایی برای حضور در جام ملت‌ها خواهد بود. 
 
و حضور در جام ملت‌ها
سازمان لیگ در تلاش است تا رقابت‌های نیم فصل اول لیگ برتر را در نیمه اول دی ماه امسال به پایان برساند. در این صورت تعطیلات نیم فصل مسابقات لیگ به زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا می‌خورد که خوب است. هنوز زمان شروع دقیق اردوی منتهی به جام ملت‌ها مشخص نیست ولی اگر مسابقات تا قبل از ۱۵دی‌ماه به پایان برسد، به احتمال فراوان از همان روز یا ۱۶ دی ماه اردوی تیم‌ملی آغاز می‌شود. برنامه این است که تیم‌ملی در تهران تشکیل اردو دهد و احتمالا بعد از انجام یک مسابقه به قطر برود. در قطر نیز برنامه این است تیم ملی یک دیدار تدارکاتی پیش از شروع مسابقات برگزار کند. از روز ۴ بهمن ماه هم که جام ملت ها آغاز می‌شود. فعلا تعطیلی لیگ تا ۲۵ بهمن اعلام شده اما در صورتی که ایران بتواند به فینال برسد، قاعدتا این تعطیلی طولانی‌تر خواهد بود چون مدت زمان حضور تیم‌ملی در مسابقات بیشتر به طول می‌انجامد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها