عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

اخراج سفیر یکی از اقدامات تنبیهی علیه دولت سوئد است

كشورهای مسلمان از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با اتخاذ تصمیمی مشترك، قاطع، جدی و پشیمان كننده در مواجه با دولت سوئد هتاكان به مقدسات دینی و ارزشهای مذهبی را مجبور به پرداخت تاوانی سخت كنند. 
كشورهای مسلمان از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با اتخاذ تصمیمی مشترك، قاطع، جدی و پشیمان كننده در مواجه با دولت سوئد هتاكان به مقدسات دینی و ارزشهای مذهبی را مجبور به پرداخت تاوانی سخت كنند. 
کد خبر: ۱۴۱۷۰۲۰
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین
 
علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هتك حرمت قرآن در سوئد به خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: این اتفاق قلب مسلمانان جهان را به درد آورد و دراین حوزه سازمان كنفرانس اسلامی باید به صورت جدی و فعالانه وارد عمل شود و سریعا مقدمات برگزاری جلسه‌ای فوق العاده با حضور وزیران امور خارجه كشورهای مسلمان را فراهم آورد تا در یك اقدام مشترك و هماهنگ درباره این موضوع و نحوه برخورد با دولت سوئد تصمیم گیری كنند.
 
وی با بیان این‌كه لحاظ كردن هتك حرمت به ارزش‌های دینی و اعتقادی دو میلیارد مسلمان را نباید در حد یك اتفاق ساده تنزل داد تصریح كرد: این‌كه پلیس یك كشور از این رخداد دفاع می‌كند نشاندهنده آن است كه چنین رویكردی با هدف و غرض خاصی انجام شده و تكرار آن با این نیت صورت گرفته كه رویه هتك حرمت به مقدسات عادی سازی شود تا از یكسو حساسیت مسلمانان مورد سنجش قرار گیرد و از سویی دیگر آرام آرام این مساله را تبدیل به یك روند كنند و زمینه را برای اقدامات شنیع دیگری فراهم آورند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: قبح زدایی توهین به مقدسات در دستور كار جریان لیبرالسیم غرب قرار دارد و پشتیبانی دستگاهی اطلاعاتی و جاسوسی سیا و موساد با حمایت صهیونیست‌ها در این اتفاق كاملا مشهود است و پشت صحنه این اقدام حاكی از آن است غرب و صهیونیسم كاملا آگاهانه وارد این عرصه شدند و در پی انجام مقاصد شوم خود هستند. طبعا باید در برابر چنین توطئه ای قاطعنامه ایستاد و واكنش مناسبی را در این حوزه نشان داد تا هتاكان و حامیان آنها تاوان این اقدامات را بپردازند.
 
سلیمی اضافه كرد: اگر در برابر چنین اهانتی اقدام مناسب و واكنش قاطع صورت نگیرد حتما خسارات جبران ناپذیری را متوجه كشورهای مسلمان و جهان اسلامی در پی خواهد داشت.
 
نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه كشورهای اسلامی باید هر چه سیطره به این موضوع ورود كنند گفت: بدون تردید برخورد با دولت سوئد در قالب دیپلماتیك و اخراج سفیر سوئد از كشورهای اسلامی به عنوان اولین اقدام می‌تواند آثار و ثمرات مثبتی را در پی خواهد داشت و دولت‌های اسلامی نباید اجازه دهند كه این رویه به صورت یك روند درآید و طبعا اقدام هماهنگ وزیران خارجه دولت اسلامی زمینه اتخاذ یك تصمیم مشترك، جدی و پشیمان كننده را فراهم خواهد كرد. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها