مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص اقدامات و فعالیت های انجام شده مدیریت شهری برای حفاظت از آب در مشهد گفت: گامی که شهرداری مشهد برای عبور از بحران کم آبی برداشته فوق العاه است و همین که در یک  دوره مدیریت شهری، واژه ای همچون «دوستدار آب» بر سر زبان ها می افتد، حکایت از اهتمام و توجه ویژه مدیران آن به مسئله آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص اقدامات و فعالیت های انجام شده مدیریت شهری برای حفاظت از آب در مشهد گفت: گامی که شهرداری مشهد برای عبور از بحران کم آبی برداشته فوق العاه است و همین که در یک دوره مدیریت شهری، واژه ای همچون «دوستدار آب» بر سر زبان ها می افتد، حکایت از اهتمام و توجه ویژه مدیران آن به مسئله آب دارد.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۳۹
خراسان رضوی - جام جم آنلاین -مهندس حسین اسماعیلیان به برخی از اقدامات شهرداری مشهد برای کاهش مصرف آب فضای سبز این کلانشهر اشاره کرد و افزود: از ایام نوروز امسال تاکنون شاهد استفاده از سنگ های رنگی به جای پوشش چمن در بسیاری از نقاط شهر بودیم که همین موضوع سبب کاهش چشمگیر مصرف آب شد؛ از طرفی شهرداری مشهد در یک اقدام نمادین و مهم جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هرچه بیشتر در خصوص بحران آب در جامعه، اقدام به غیرفعال کردن برخی از آب نماها در سطح شهر نموده که این امر نیز شایسته قدردانی است. وی استفاده از پساب را یکی از بهترین راه ها برای تأمین آب بخش فضای سبز شهر مشهد دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تا با توسعه ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب، چالش چندین ساله موجود در زمینه تأمین آب فضای سبز شهر مشهد مرتفع گردد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب ذخایر آبی شهر مشهد اظهار کرد: این اقدامات و تدابیر دوراندیشانه باید همچنان تداوم یابد تا این تابستان را نیز بدون مشکل آب پشت سر بگذاریم. مهندس اسماعیلیان با بیان اینکه به دلیل خشکسالی های پی درپی، حجم ذخایر آب سطحی مشهد به شدت کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت سد دوستی به عنوان مهم ترین منبع تأمین آب مشهد، به 10 درصد رسیده و به تبع آن موضوع مدیریت مصرف بهینه آب می بایست بیش از پیش مورد توجه تمام اقشار جامعه قرار گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها