رسیدگی به تاخیر روی هوا
«جام‌جم» از میانگین تاخیر پروازهای داخلی گزارش می‌دهد

رسیدگی به تاخیر روی هوا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: صنعت هواپیمایی کشور در پاسخگویی به حجم تقاضاهای داخلی مشکل دارد بنابراین می‌توان با صدور مجوز پرواز شرکت‌های خارجی در پروازهای داخلی این مشکلات را به حداقل رساند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: صنعت هواپیمایی کشور در پاسخگویی به حجم تقاضاهای داخلی مشکل دارد بنابراین می‌توان با صدور مجوز پرواز شرکت‌های خارجی در پروازهای داخلی این مشکلات را به حداقل رساند.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۰۰

 جعفر قادری در گفتگو‌ با جام‌ جم آنلاین در خصوص گرانفروشی بلیت هواپیما علیرغم مسدود شدن برخی از سایت های مربوطه گفت: صنعت هواپیمایی کشور در پاسخگویی به حجم تقاضاهای داخلی مشکل دارد بنابراین می‌توان با صدور مجوز پرواز شرکت‌های خارجی در پروازهای داخلی این مشکلات را به حداقل رساند. 

وی افزود: سال هاست به دلیل تحریم ها و عدم واردات هواپیما، صنعت هواپیمایی کشور در پاسخگویی به حجم تقاضاهای داخلی مشکل دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: اگرچه کشور برای حل این مشکل در راه تولید هواپیماهای ساخت داخل گام برداشته است اما این راه ممکن است تا رفع نیازهای کشور سال‌ها زمان ببرد و مشکل کشور همچنان لاینحل باقی بماند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در این ارتباط طرحی را در برنامه هفتم توسعه در مجلس ارائه داده ایم که تلاش می کنیم ان را اجرا کنیم.

وی افزود: براساس این طرح به شرکت های خارجی اجازه می دهیم بدون محدودیت قیمتی و با هر قیمتی که بخواهند صندلی بفروشند البته در مقابل هر قیمتی که بابت بلیت اخذ کنند درصدی عوارض از آنها گرفته می شود، باضافه بنزین یارانه ای و خدمات ارزان فرودگاهی بعنوان یارانه به شرکت های داخلی بدهیم و آنها مکلف به رعایت قیمت های مصوب باشند.

وی‌ با بیان اینکه هواپیماهای خارجی الزامی به رعایت قیمت مصوب ندارند، تصریح کرد: اگر شرکت های داخلی هم بخواهند اقدام به ورود هواپیمای خارجی به کشور کنند می توانند بدون محدودیت قیمتی این کار را انجام دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در این صورت مشکل قیمت بلیت هواپیما حل می شود.

قادری ادامه داد: این طرح را در کمیسیون در برنامه هفتم پیگیری می کنیم و  وزارت راه هم موافق است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به تحریم ها هواپیما و قطار نداریم، وضعیت جاده های کشور نیز مناسب نیست، بنابراین در چنین شرایطی وقتی تقاضای بلیت هواپیما  بیشتر از ظرفیت می شود دچار چنین وضعیتی می شویم؛ بنابراین باید در جهت رفع چنین موضوعاتی؛ مشکل تامین هواپیما را حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها