کد خبر: ۱۴۱۵۷۷۳

امضای تفاهمنامه میان مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دکتر فخاری در حضور خبرنگاران با بیان اینکه مقوله صحت و دقت آمار، موضوعی مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری به حساب می آید، تصریح کرد: دلیل برگزاری این جلسه و انعقاد این تفاهمنامه، دغدغه مشترک سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران برای رسیدن به شفافیت آماری و داده ها و اطلاعات صحیح و دقیق در موضوعات مختلف بخصوص در حوزه امنیت غذایی کشور است.
 
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: در علم مدیریت معتقدند، چیزی را که نشود اندازه گیری کرد نمی توان آن را مدیریت کرد و با توجه به آنکه عمده فعالیت این سازمان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور متمرکز شده نیازمند آمار و اطلاعات به روز و صحیح تا در تصمیم گیری های اقتصادی از آنها بهره بگیریم.
 
نائب رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به سامانه هوشمند این سازمان، افزود: از طریق این سامانه، اطلاعات و آمار به صورت شفاف در اختیار شبکه تصمیم گیری سازمان اقتصادی کوثر و شرکت های تابعه قرار می گیرد. اطلاعات و آمار دقیقی در بخش های اداری و مالی، انبارداری، بازرگانی و تولید در این سامانه به روزآوری می شود.
 
وی امضای این تفاهمنامه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: در یک بخش این تفاهمنامه سازمان اقتصادی کوثر قرار دارد که به موضوع امنیت غذایی کشور کمک می رساند و در بخش دیگر مرکز آمار ایران است که به تصمیم گیری های کلان کشوری بخصوص در حوزه اقتصادی یاری می کند.
 
فخاری در پایان سخنان خود اعلام کرد: سازمان اقتصادی کوثر آماده است تا داده ها و اطلاعات آماری خود را به صورت شفاف در اختیار وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت بگذارد. مطمئناً داده ها و اطلاعات مرکز آمار ایران نیز در رشد و تولید و افزایش ضریب امنیت غذایی به ما کمک می کند.
 
در ادامه این جلسه، دکتر جواد حسین زاده با ابراز مسرّت از انعقاد این تفاهمنامه گفت: سازمان اقتصادی کوثر یک نهاد انقلابی و ارزشمند است که هدف اصلی آن خدمت به خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری کشور است و از این حیث برای مرکز آمار ایران نیز فرصتی پیش آمده تا در این خدمتگذاری تشریک مساعی داشته باشد.
 
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها