به بهانه ثبت جهانی هنر تذهیب بررسی شد

جهان، نظاره‌گر زیبایی‌شناسی ایرانی

لیلی عظیمی فهیم هنرمند ایرانی:

روس ها هنر تذهیب ایرانی را تحسین می کنند

یک هنرمند ایرانی حاضر در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در روسیه تاکید کرد:شهروندان و مخاطبان روسی با مشاهده و درک هنر تذهیب ایرانی لب به تحسین آن می گشایند.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۴۱

لیلی عظیمی در گفت و گو با جام جم آنلاین می گوید: حدود ۲۳ سال است که در رشته هنری تذهیب مشغول به فعالیت هستم و درحال حاضردانشجوی کارشناسی ارشد در رشته صنایع دستی هستم. رسته تذهیب، یکی از شاخه‌های اصلی نقاشی ایرانی است و حدود هزار سال است که در جهت آراستن کتاب‌های ارزشمند، همچون قرآن و شاهنامه فردوسی مورد استفاده قرار گرفته است. آثار هنرمندان گذشته این رشته، هم اکنون جز ارزشمندترین آثار موزه های دنیا و بخشی از هویت فرهنگی ایران است.

وی در خصوص برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه می گوید: هم اکنون که رویداد هفته فرهنگی ایران در کشور روسیه در حال برگزاری است و یکی از رشته های حاضر در این اتفاق هنری، رشته تذهیب است، فرصتی است برای ارائه این بخش از میراث و هویت مردم ایران، در کشور پهناور روسیه که پیشینه تاریخی و فرهنگی همسو با مردم ایران دارد. در این رویداد شاهد استقبال و علاقمندی مراجعین به نمایشگاه و توجه آنها به آثار هنری و صحبت در مورد تکنیک، فرم و پیشینه آثار هستیم، که باعث آشنایی بیشتر مراجعین با ارزش‌ها و هویت ایران خواهد شد. روسها هنر تذهیب در ایران را تحسین می کنند.

عظیمی فهیم در پایان اظهار داشت: به نظر می‌رسد، برای تعامل و ارتباط بیشتر مردم هر دو کشور و جهت گرفتن این ارتباط، در راستای انتقال تخصص و تجارب هنری و حتی علمی مردم هر دو کشور، تداوم این برنامه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در محیط‌های با مخاطب مرتبط همچون محیط‌های دانشگاهی، انجمن‌های هنری،می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باعث رشد سطح هنری و علمی کشورها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها