پلتفرم‌های ایرانی، قرارگاه جنگ ‌شناختی دشمن
تاملی بر ضرورت تصویب و اعمال قوانین دقیق در حوزه فضای مجازی

پلتفرم‌های ایرانی، قرارگاه جنگ ‌شناختی دشمن

فرخ‌نژاد، مهناز افشار، برزو ارجمند و احسان کرمی تصور می‌کردند با حضور در نمایش امن علیرضا امیرقاسمی می‌توانند از دستمزدی نجومی همچون دوران فعالیتشان در ایران بهره‌مند شوند، اما این یک سراب است.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۸۹

ویزای «اشکان خطیبی» برای حضور در آمریکا و حضور در نمایش «خانه امن» صادر نشد.

صلاحیت مزدوری اشکان خطیبی توسط آمریکایی‌ها تائید نشد

صفحه اینستاگرامی نمایش «خانه امن» با انتشار پستی در صفحه خود نوشت: علیرغم کوشش مدام، ویزای «اشکان خطیبی» به موقع صادر نشد و با توجه به تعهد گروه نسبت به سالن‌های پر تعدادی که برای حداقل شش ماآینده رزرو شده اند و عدم امکان تغییر تاریخ اجراها، متاسفانه ایشان در این پروژه در کنار ما نخواهد بود. امیدواریم در پروژه های آینده، اشکان عزیز را در کنار این گروه داشته باشیم.


صلاحیت مزدوری اشکان خطیبی توسط آمریکایی‌ها تائید نشد

پروژه خانه امن کلاهبردار هنری مشهور لس آنجلس

چندی قبل علیرضا امیرقاسمی، تهیه کننده موسیقی و کنسرت، (فرزند رئیس اداره تشریفات پهلوی و یکی از عوامل کودتای ۲۸ مرداد) از اجرای نمایشی خبر داد که در آن شماری از بازیگرانی فراری در خلال آشوب‌های ۱۴۰۱ در آن ایفای نقش می‌کنند.

وی با انتشار عکسی از حمید فرخ نژاد و مهناز افشار در حساب کاربری‌اش خبر از اجرای این نمایش داد.

صلاحیت مزدوری اشکان خطیبی توسط آمریکایی‌ها تائید نشد

وی در آوریل گذشته نیز با انتشار عکسی از خود و احسان کرمی و برزو ارجمند بازیگرانی که بعد از اعتراضات سال گذشته ایران از کشور خارج شدند و در تجمع‌های خارج از ایران شرکت کردند.امیرقاسمی به عنوان فعالی هنری در لس‌آنجلس با طرحی اقتصادی تقریبا همه بازیگران فراری را تلاش می‌کند گرد هم آورد تا تور این نمایش را در سراسر اروپا و آمریکا برگزار کند. او بیشتر از چهره‌هایی در این نمایش استفاده می‌کند که پس از آشوب‌های اخیر از کشور گریختند.

یکی دیگر از چهره‌هایی که امیرقاسمی تلاش می‌کرد در این نمایش حضور پیدا کند اشکان خطیبی است.


چرا دولت آمریکا مزد مزدوری اشکان خطیبی را پرداخت نکرد؟

«اشکان خطیبی» در آخرین روزهایی که در ایران حضور داشت خبر داد که توسط نهادهای امنیتی احضار شد.

با پخش «مجموعه دست به مهره»، مشرق در گزارشی تفصیلی اظهارات کذب خطیبی را بررسی کرد و با ارائه مستندات مشخص شد که این بازیگر تلویزیون علی رغم ادعاهایش تا آخرین روزهایی که در ایران حضور داشته در پروژه «دست به مهره» مشغول به کار بوده و پس از اتمام این مجموعه از ایران به صورت قاچاقی خارج شده تا به گروه چهارنفره احسان کرمی، برزو ارجمند، مهناز افشار و فرخ‌نژاد ملحق شود تا با تبدیل شدن به نماد سلبریتی‌های معترض در پیوست با آشوب‌های پاییز جلوه بتواند از مزایای شهروندی ایالات متحده بهره‌مند شود.

صلاحیت مزدوری اشکان خطیبی توسط آمریکایی‌ها تائید نشد

با انتشار گزارش مشرق و اظهارات کذب این بازیگر توییت‌ قدیمی سالومه سیدنیا مجری شبکه سلطنت طلب منوتو بازنشر شد و خطیبی در فضای مجازی متهم به مزدوری شد. حالا با جلوگیری از ورود این بازیگر باید به این موضوع اشاره کرد ضد تبلیغ‌های این بازیگر در جریان آشوب‌های اخیر مورد تایید مسئولان اداره مهاجرتی آمریکایی قرار نگرفته و حتی ویزای موقت برای این بازیگر صادر نشده است. شنیده‌های حاکی از آن است که کارنامه سبک وزن خطیبی در سینما و کار مداوم او در تلویزیون ملی، از موانع اصلی سفر موقت به آمریکاست.

نمایش خانه امن و کاسبی امیرقاسمی از سلبریتی‌های فراری

علیرضا امیرقاسمی در لس‌آنجلس به برداشتن کلاه هنرمندان بسیاری متهم است. ویدئویی از ابراهیم حامدی و بسیاری از خوانندگان دیگر در یوتیوب موجود است که این موضوع را تا حدودی اثبات می‌کند. او در تلویزیون طپش سال ها با مسعود جمالی شریک بود. (ماجرای کلاهبرداری امیرقاسمی از ابی را اینجا بخوانید)

جمالی از چهره‌های ثروتمند لس آنجلسی است که شریک او در تلویزیون «طپش» موفق شد در قالب مشارکت در گرداندن یک شبکه تلویزیونی از ثروت این شریک مولتی میلیاردر بهره‌مند شود.

از دیگر نقاط تاریک کارنامه فعالیتی امیرقاسمی همکاری او با گوگوش با واسطه‌گری کمپانی‌ نیدرلندر است.این همکاری که در نیمه راه متوقف شد، یکی از پرونده‌های جنجالی و مشهور مجری شبکه طپش است. او با پیگیری این پرونده علاوه‌ بر آنکه موفق شد به سود چند میلیون دلاری دست پیدا کند برای مدتی گوگوش را در آمریکا ممنوع‌الکار کرد.(ماجرای کلاهبرداری امیرقاسمی از گوگوش اینجا)

صلاحیت مزدوری اشکان خطیبی توسط آمریکایی‌ها تائید نشد

حالا سلبریتی‌هایی همچون فرخ‌نژاد و مهناز افشار، بروز ارجمند و احسان کرمی که تلاش کردند به واسطه آشوب‌های پاییز شهرتی در خارج از کشور برای خود دست و پا کنند، در آخرین نمایش این شارلاتان لس‌آنجلسی حضور خواهند داشت.

سلبریتی‌ها که همزمان با حضور در ایران در آخرین پروژه‌هایشان از دستمزدهای چند صد هزار دلاری بهره‌مند بوده‌اند و حالا برای گذران زندگی مجبور هستند در نمایش‌های مبتذل امیرقاسمی حضور پیدا کنند و با دستمزدهای چند صد دلاری گذران زندگی کنند.

نه در غربت دلش شاد و نه جایی در وطن دارند

مهناز افشار تا قبل از خروج از کشور مهمترین نقش‌های فیلم‌های سینمایی به او پیشنهاد می‌شد. او در لیست بازیگرانی است که علاوه بر دستمزد، با حضور در هر پروژه‌ای درصدی از درآمدهای فیلم را به خود اختصاص می‌داد. حمید فرخ‌نژاد گرانترین بازیگر سینمای ایران طی ۴۴ سال اخیر بود. فرخ‌نژاد و افشار که جایگاهی همچون شاه و پرنسس در سینمای ایران داشتند حالا به عمله‌های دون‌پایه امیرقاسمی تبدیل شدند.

تصور چهره‌هایی نظیر فرخ‌نژاد و افشار از افرادی نظیر امیرقاسمی این است که او می‌تواند با اجرای یک نمایش متوسط مشابه درآمد چند صد هزاردلاری آنان در ایران تامین کند اما اغلب فعالان هنری لس‌آنجلسی‌ها می‌دانند، آبی از دست این مجری؛ تهیه کننده و کنسرت‌گذار نخواهد چکید.

امیرقاسمی در دوران ریاست جمهوری ترامپ برنامه‌ای سیاسی تحت عنوان روی‌خط اینستاگرام را با مانوک خدابخشیان اجرا می‌کرد. پس از مرگ این فعال سیاسی او اذعان می‌کرد تنها هزینه‌ای که حضور خدابخشیان در این شبکه برای او داشته ، خرید یک لیوان قهوه آماده بوده است./شرق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها