کارلتو و رویاهای بزرگ سله‌سائو
انتخاب آنچلوتی به عنوان سرمربی برزیل و سنت‌شکنی بعد از ۱۲۹سال

کارلتو و رویاهای بزرگ سله‌سائو

گلایه حسین قدسی، مربی تیم‌ملی نوجوانان زیر ۱۷ سال از کمبود حمایت‌ها در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

با دست‌ خالی‌ به جام‌جهانی رسیدیم

تیم‌ملی فوتبال نوجوانان زیر ۱۷ سال ایران با درخشش خود و به سبب صعود به جام‌جهانی پس از شش سال، حالا در صدر اخبار است. نسل جدید فوتبال ایران که با هدایت حسین عبدی موفق به حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ شد و تا کمتر از سه ماه دیگر باید برابر بزرگان دنیا صف‌آرایی کند.
تیم‌ملی فوتبال نوجوانان زیر ۱۷ سال ایران با درخشش خود و به سبب صعود به جام‌جهانی پس از شش سال، حالا در صدر اخبار است. نسل جدید فوتبال ایران که با هدایت حسین عبدی موفق به حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ شد و تا کمتر از سه ماه دیگر باید برابر بزرگان دنیا صف‌آرایی کند.
کد خبر: ۱۴۱۵۱۲۱
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

یکی از موثرترین مهره‌های صعود به جام‌جهانی در کنار حسین عبدی، حسین قدسی بود. مربی تیم ملی نوجوانان که در گفت‌وگو با جام‌جم از روند آماده‌سازی این تیم و برنامه‌ریزی‌های‌شان برای حضور در جام‌جهانی گفت. نکته مهم‌تر این‌که به غیر از سرمربی و بازیکنان این تیم، مربی تیم‌ملی نیز از کمبود حمایت‌ها از این تیم گلایه‌مند بود.

سوال اولمان این است که کار کردن با دهه‌هشتادی‌ها چطور است؟
خیلی سخت. کار کردن با دهه هشتادی‌ها سخت است به علت این‌که این نسل خیلی پرسشگر و مطالبه‌گر هستند و باید جواب هر سوالی که در ذهن‌شان هست را بدانی. آنها یا سوال‌شان را به زبان می‌آورند و تو باید جوابگو باشی یا باید عملکردت به گونه‌ای باشد که ابهامی در ذهن آنها نماند. این نسل جواب سوال‌شان را می‌خواهند.

و با همین نسل، زحمات آقای عبدی، شما و کادر فنی بعد از شش سال به جام‌جهانی رسیدیم.
ما استعدادیابی این رده سنی را در کل کشور از بین ۱۱ هزار و ۵۲۳ نفر انجام دادیم و در قالب یک گروه ۳۵۰ نفره به مرکز ملی فوتبال دعوت شدند، به ۱۵۰ نفر تقلیل پیدا کردند و در این مرحله جناب حسین عبدی سرمربی تیم‌ملی نوجوانان تشریف آوردند و با توجه به تاکتیک‌های مد نظر خودشان، بازیکنان مورد تایید خودشان را انتخاب کردند. ۵۰ نفر انتخاب شدند، نفراتی اضافه و کم شدند و در نهایت این تیم انتخاب شد. ۶ اردوی برون مرزی داشتیم و ۱۰ اردوی داخلی که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردیم. ما فقط جنگیدیم تا بتوانیم به هدفی که داشتیم برسیم. توانستیم به مقام قهرمانی گروه خودمان در مرحله مقدماتی برسیم و به عنوان تیم اول بالا برویم و جزو ۱۶ تیم مرحله نهایی بودیم. این بازی‌های خوب ادامه داشت و در نهایت در بازی با یمن به جام جهانی رسیدیم که بازی بسیار خوبی بود.

با این صعود رکورد چند ساله نرسیدن به جام جهانی شکسته شد.
واقعا خوشحالیم که توانستیم بعد از چند سال به جام جهانی صعود کنیم. این اتفاق در کنار این استعدادهایی افتاد که من به شما قول می‌دهم نسل بعدی تیم‌های ملی بزرگسالان را تشکیل خواهند داد. آنها مستعد و بسیار توانمند هستند و آقای عبدی حساسیت زیادی برای انتخاب این بازیکن ها و کادر فنی به خرج دادند. خدا را شکر به سبب آموزش ها و ارتباطاتی که آقای عبدی در خارج از ایران هم داشتند، بچه‌های ما آموزش‌های خوبی دیدند و توانستد در کارزاری مانند مرحله نهایی مسابقات زیر ۱۷ سال آسیا که همه تیم ها تا دندان مسلح بودند و از لحاظ تکنولوژی و تجهیزات چیزی کم نداشتند ،بدرخشند. ما با دست خالی این نتایج را کسب کردیم و لذت زیادی دارد وقتی با دست خالی به این افتخار برسی. من باید از زحمات میرشاد ماجدی تشکر کنم که با طرح الگوی تیسکو (تکنیک، هوش، سرعت، ارتباط) این استعدادیابی انجام شد و این نسل به دست توانمند آقای عبدی توانست به این مقام برسد.

از مشکلات گفتید.یکی از گلایه‌های آقای عبدی کمبود حمایت‌ها از این تیم بود. درباره این مشکلات صحبت می‌کنید؟
ما بعد از مرحله مقدماتی اردوی برون مرزی نداشتیم که با تلاش‌های آقای عبدی و دکتر ماجدی توانستیم فقط یک اردو داشته باشیم در صورتی که تیمی که می‌خواهد به مسابقات مرحله نهایی برود باید حداقل چهار یا پنج اردوی برون مرزی داشته باشد،باید با تیم های دیگر بازی کند.آقای عبدی درست گفتند، ما هیچ حمایتی نداشتیم.همان پول اندکی که قرار بود به بچه ها داده شود هم داده نشد و ما باید کاری می‌کردیم که روحیه بچه ها بالا بماند تا بتوانند بجنگند و بهترین نتیجه را بگیرند.

در بازی با ژاپن هم بسیاری اعتقاد داشتند به برنامه‌ریزی چند ساله و امکانات بالای این تیم باختیم و به لحاظ دانش فنی چیزی کم نداشتیم.
دقیقا همین‌طور است. یادم هست در بازی‌مان با ژاپن تجهیزات زیادی هم در کنار اتوبوس تیم برای آنها به ورزشگاه آوردند. امکانات و تجهیزات ما با آنها اصلا قابل مقایسه نیست. ما به لحاظ دانش فنی چیزی کم نداریم فقط به امکانات و تجهیزات نیاز داریم و البته این‌که این تیم باید حتما حمایت شود چون تا کمتر از سه ماه دیگر با بهترین‌های فوتبال دنیا بازی دارند و باید در جام جهانی هم افتخارآفرینی کنند.

درباره جام جهانی هم کمی صحبت کنیم. کسی از تیم خط می‌خورد یا نه و این‌که چطور می‌توانیم باز هم موفق به درخشش شویم؟
به قول آقای عبدی در تیم ملی برای همه استعدادها باز است. این نفرات با وسواس خاص انتخاب شدند و به نظرم کمتر استعدادی جا مانده است، هنوز مشخص نیست کسی خط می‌خورد یا نه و این فقط نظر شخصی جناب عبدی است ولی نظر شخصی من این است استعداد واقعی حتما در تیم ملی حضور خواهد داشت. نکته مهم این است که ما سه ماه دیگر با بهترین تیم‌ها بازی داریم و اردوها باید هرچه سریع تر شروع شود. قول می‌دهم همه ما اعم از بچه‌ها، کادر فنی و ... تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دوباره موفق به افتخارآفرینی شویم و پرچم کشورمان را بالا ببریم.

امید به آینده
قدسی، مربی تیم ملی نوجوانان:‌
در درخشش این نسل اصلا شک نکنید. من دوست دارم بگویم هر ۲۳نفر آنها، تمام آنها در لیگ برتر بازی خواهند کرد و بالغ بر ۱۵نفر این بچه‌ها حتما در تیم های ملی خواهند بود. آینده آنها درخشان است و آنها حتما نسل بعدی فوتبال ایران خواهند بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها