همه ما حداقل چند بار در هفته از تخم‌مرغ استفاده می‌کنیم و پوسته آن را که بیشتر از کربنات کلسیم ساخته شده است، دور می‌اندازیم.
همه ما حداقل چند بار در هفته از تخم‌مرغ استفاده می‌کنیم و پوسته آن را که بیشتر از کربنات کلسیم ساخته شده است، دور می‌اندازیم.
کد خبر: ۱۴۱۴۶۸۴
نویسنده فرح عابدی - خبرنگار چاردیواری

در دهه‌های گذشته، پودر پوسته تخم‌مرغ به عنوان یک مکمل کلسیم طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوسته تخم مرغ تقریبا از ۴۰درصد کلسیم تشکیل شده است؛ به گونه‌ای که هر گرم از آن حاوی ۳۸۱-۴۰۱ میلی گرم کلسیم است و نیمی از پوسته یک تخم مرغ می‌تواند کلسیم مورد نیاز روزانه برای بزرگسالان را که ۱۰۰۰میلی گرم در روز است، تامین کند. جدای از ارزش تغذیه ای، ‌پوست تخم مرغ کاربردهای متعددی دارد که به آن می‌پردازیم.

جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب
ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آنها همچنین مانع عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شود.

به عنوان پاک‌کننده
مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را بشویید. در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چند بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهدبود.

تمیز کردن لباس‌های سفید
اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافی است مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

حاصلخیز کردن خاک
پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصلخیز کردن خاک، آن را به کمپوست اضافه کنید.

دفع آفات
حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

تامین کلسیم
با ریختن پوست تخم‌مرغ به کف گلدان گوجه‌فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آنها را تامین کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها