اختتامیه رویداد «تهران ‌دخت» در برج آزادی تهران در حال برگزاری است‌

توجه به دغدغه‌های دختران نوجوان‌

رویداد «تهران دخت» که با همکاری موسسه فرهنگی تبیان و اداره کل زنان و خانواده شهرداری تهران ‌در حال برگزاری است و تا ساعاتی دیگر به پایان می‌رسد و ‌ تیم‌های برتر این رویداد از سوی داوران این رویداد انتخاب خواهند شد.
کد خبر: ۱۴۱۴۵۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، در سالن همایش‌ های برج آزادی جنب و جوش زیادی برپاست، تیم‌هایی که در این رویداد شرکت کرده‌اند، تلاش‌ می‌کنند که به بهترین شکل ممکن ایده خود را به داوران معرفی کنند تا بتوانند آرای کافی را به دست آورده و در گروه برگزیدگان این رویداد قرار بگیرند.

تیم‌های زیادی برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده بودند. اما همه آنها نتوانستند به بخش اختتامیه رویداد تهران‌ دخت راه پیدا کنند.

تیم‌های شرکت کننده در این رویداد نوجوان نیستند اما همگی از فعالان حوزه نوجوانان هستند و تلاش دارند با پرداختن به موضوعاتی در حوزه مسائل اجتماعی، آموزش کودکان، گردشگری، کارآفرینی، حفظ محیط زیست شهری و ارتقای کیفیت زندگی در محلات به سهم خود در حل مشکلات دختران نوجوان و به دنبال آن مشکلات شهری قدم‌های موثری بردارند.

نماینده یکی از گروه‌های شرکت کننده با اشاره به آمارهایی در خصوص مسائل اجتماعی مانند خشونت‌، طلاق و نزاع از اهمیت گفتگو در بین شهروندان برای داشتن شهری بهتر می‌گوید.

نماینده یک گروه شرکت کننده دیگر این سوال را مطرح می کند که چرا شهر به دختران کنش‌گر نیاز دارد؟

به گفته او می‌توان از تسهیل‌گران برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

نماینده یکی دیگر از تیم‌های شرکت‌کننده با اشاره به مشکلات گردشگری در تهران می‌گوید می‌توان با بازی های محیطی و ماموریت های اجتماعی مانند تفکیک زباله برای توسعه گردشگری تلاش کرد.

نماینده تیم دیگری که در این رقابت شرکت کرده است با اشاره به نیازهای نوجوانان مانند محصولات فرهنگی مناسب می‌گوید باید این نیازها را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کرد.

آموزش کودکان در مناطق کم برخوردار برنامه یکی دیگر از گروه‌های شرکت کننده در رویداد تهران دخت است.

محسن احمدوند، مدیر خانه خلاق و نوآوری تبیان درباره رویداد تهران‌دخت به جام جم آنلاین می‌گوید: این رویداد با همکاری موسسه تبیان و اداره کل زنان و خانواده شهرداری تهران در حال برگزاری است.

وی ادامه می‌دهد: در مرحله اول در فراخوانی از فعالان حوزه نوجوانان خواسته شد تا ایده‌های خود را در حوزه‌هایی مانند کارآفرینی، حفظ محیط زیست شهری و ارتقای کیفیت زندگی در محلات برای ما ارسال کنند.

آن طور که مدیر خانه خلاق و نوآوری تبیان توضیح می‌دهد، هدف از برگزاری این رویداد‌ ایده‌پردازی برای هم‌افزایی ‌ظرفیت‌های فعال مردمی و گروه‌های فعال در حوزه نوجوانان بوده است تا به این شکل راهکارهای مناسبی برای ‌کُنش‌گری فعال‌ دختران نوجوان در حل مسائل شهری مطرح شود.‌

احمدوند با اشاره به اینکه ایجاد فهم ‌ مشترک از مساله کنش‌گری فعال و موثر دختران نوجوان یکی دیگر از اهداف این رویداد است، عنوان می‌کند: به این شکل می‌توان از خرد جمعی نیز بیشترین بهره را برد. علاوه بر این می‌توان بانک ایده‌ مناسبی نیز ایجاد کرد.‌‌

وی درباره اینکه چند تیم به مرحله نهایی این رویداد راه پیدا کرده‌اند نیز می‌گوید: 20 تیم به این مرحله رسیده‌اند و اعضای این تیم‌ها امروز در مقابل داوران به ارائه خواهند پرداخت و در نهایت سه تیم به عنوان تیم‌های برتر شناخته خواهند شد.

مدیر خانه خلاق و نوآوری تبیان در پاسخ به این پرسش که چه جوایزی برای تیم‌های برگزیده در نظر گرفته شده است، توضیح می‌دهد: به تیم‌هایی که به این مرحله رسیده‌اند لوح سپاس و تندیس داده می‌شود. اما از سه تیم برتر حمایت مادی و معنوی نیز به عمل می‌آید تا بتوانند ایده‌های خود را اجرایی کنند.

محمد رحیم مرتضوی، شهردار منطقه 9 تهران نیز در این مراسم گفت: دختران امید و آینده سازان کشور عزیز مان «ایران» هستند که  با تلاش، کوشش، تفکر و تدبر و دست یابی به درجات علمی و آموزشی بالا و تکیه بر خدای مهربان، جایگاه های ویژه ای در عرصه های بین المللی و کشوری می توانند کسب کنند.

مرتضوی افزود: امسال به قید اولویت، تلاش می کنیم با بهره گیری از حداکثر ظرفیت های موجود؛ مشارکت اجتماعی، کنش‌گری و همدلی دختران نوجوان و بانوان توانمند در حل مسائل شهری بهره مندی بیشتری داشته باشیم و رویداد ایده پردازی تهران دخت، سرآغاز راهی است که ارتباط شهرداری با دختران و بانوان توانمند ما رو سازماندهی خواهد کرد.

شهردار منطقه9 عنوان کرد: امیدواریم اجرای اینگونه برنامه ها موجب افزایش همدلی در بین دختران نوجوان و خانواده هایشان و ایجاد نگرش مثبت و سازنده بیش از پیش در الگو گیری رفتاری و عملی از شایسته ترین بانوی عالم هستی حضرت فاطمه زهرا  (س) شود.

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۷۳ ایده‌ طرح کنش‌گری اجتماعی در این رویداد به اشتراک گذاشته شده است، گفت:‌ از مجموع این طرح‌ها ۱۶ مورد ‌برگزیده شد و با همه این افراد عقد قرارداد همکاری خواهیم بست که امیدواریم از ظرفیت آنها برای شهر تهران استفاده کنیم.

‌رضا کاظمی، مدیرعامل موسسه تبیان نیز در‌ رویداد تهران دخت با اشاره به اینکه موسسه تبیان ‌ خود را دستیار زندگی و خانواده می داند، افزود: رویداد تهران دخت نقطه عطفی بود تا با همکاری شهرداری تهران با دیگر کنش‌گران آشنا شویم تا این رویدادها ادامه داشته باشد و حمایت از ایده‌پردازان داشته باشیم.‌

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها