فاجعه حمله غیرانسانی و تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۶۷ یک تراژدی است که می‌تواند سوژه خلق آثار هنری باشد؛ به ویژه این‌که قربانیان این ترور، گروهی از مردم عادی و غیرسیاسی بودند.
فاجعه حمله غیرانسانی و تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۶۷ یک تراژدی است که می‌تواند سوژه خلق آثار هنری باشد؛ به ویژه این‌که قربانیان این ترور، گروهی از مردم عادی و غیرسیاسی بودند.
کد خبر: ۱۴۱۴۳۳۸
نویسنده مهدی امیدی - کارشناس

البته آمریکا و اذنابش جنایات و ترورهای متعددی در ایران مرتکب شده‌اند؛ از فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در غرب و شرق کشور گرفته تا بمب‌گذاری و حذف فیزیکی برخی مسئولان و مقامات کشورمان و حمایت از صدام‌ در جنگ تحمیلی و تحریم‌های دارویی و غذایی مردم ایران و... که همه اینها می‌تواند موضوع آثار نمایشی باشد.
صداوسیما همان طور که در همه قالب‌های غیرنمایشی و مستند و رادیویی در زمینه افشای حقوق بشر آمریکایی جلودار و فعال بوده، در خلق اثر نمایشی نیز خط‌شکن بوده‌است. «ستاره‌های سوخته» عنوان یک فیلم تلویزیونی است که سقوط هواپیمای ایرباس را روایت می‌کند.
این فیلم به کارگردانی سیروس الوند، کارگردان شناخته‌شده سینما در سال ۸۶ تولید و بارها از قاب سیما و شبکه‌های جهانی چون هیسپان تی‌وی پخش شده‌است.
ستاره‌های سوخته، درباره زوج جوانی است که قرار است بچه‌دار شوند. در این موقعیت کابوس‌هایی سراغ زن می‌آید که ابتدا مبهم و ناشناخته‌است ولی سرانجام ارتباط این کابوس‌ها با از دست‌دادن پدر و مادر او در هواپیمای ایرباس که توسط آمریکا در خلیج‌فارس مورد هدف قرار گرفت، مشخص می‌شود...
در این فیلم بازیگرانی چون نگار جواهریان، علیرضا جلالی‌تبار، محمدرضا غفاری، خاطره حاتمی، سعید پیردوست، سهیلا رضوی، پرستو مقدم و مهدی میامی نقش‌آفرینی می‌کنند.
ستاره‌های سوخته، یک ملودرام خانوادگی است که تأثیر یک سانحه تروریستی علیه ملت ایران را روی یک خانواده نمایش می‌دهد. متأسفانه پس از آن، کمتر فیلم و اثر هنری درباره موضوع حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس که شهادت ۲۹۰ نفر از هموطنان‌مان را رقم زد، ساخته‌شد. این درحالی است که این فاجعه و سایر اقدامات ضدبشری آمریکا و متحدانش علیه ایران، سوژه‌های نابی برای تولید فیلم و سریال هستند.
به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر اندیشه‌ای برای ثبت در تاریخ، باید در قالب هنری بازتولید شود. آرمان‌های ضداستکباری و استقلال‌خواهی نیز نیازمند آثار هنری است که بتواند واقعیت این آرمان‌ها را نشان دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها