سوئدی‌ها به نماد اسلام‌هراسی سیستماتیک در جهان تبدیل شده‌اند

نمایش شیطان

جهان اسلام نسبت به آنچه در سوئد می‌گذرد قویا خشمگین است. قرآن‌سوزی آشکار در مقابل مسجدی در استکهلم، آن هم در میان حلقه حفاظتی نیروهای امنیتی و پلیس سوئد معنایی جز ترویج اسلام‌هراسی سیستماتیک از سوی این کشور اروپایی ندارد. سوئد اکنون به‌جای جامعه و کشوری چندفرهنگی، تبدیل به کانون نفرت‌پراکنی در جهان شده و قطعا این موضوع برای دولت و نهادهای امنیتی سوئد هزینه‌ها و تبعات بسیاری سنگینی خواهد داشت.
جهان اسلام نسبت به آنچه در سوئد می‌گذرد قویا خشمگین است. قرآن‌سوزی آشکار در مقابل مسجدی در استکهلم، آن هم در میان حلقه حفاظتی نیروهای امنیتی و پلیس سوئد معنایی جز ترویج اسلام‌هراسی سیستماتیک از سوی این کشور اروپایی ندارد. سوئد اکنون به‌جای جامعه و کشوری چندفرهنگی، تبدیل به کانون نفرت‌پراکنی در جهان شده و قطعا این موضوع برای دولت و نهادهای امنیتی سوئد هزینه‌ها و تبعات بسیاری سنگینی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۶۹
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

آنچه امروز در سوئد سپری می‌شود، نماد و مصداقی از پدیده اسلام‌ستیزی سیستماتیک در غرب است. رسانه‌های غربی به گونه‌ای ماجرای اهانت به قرآن را صورت‌بندی می‌کنند که گویا یک گروه افراطی چنین اقدامی را انجام داده است و هرچند دولت‌های غربی موافق این مسأله نیستند اما در راستای تحقق اصل «آزادی‌بیان» ناچار به اعطای مجوز و همراهی با این روند هستند. بدون تردید این یک صورت‌بندی کاملا ظاهری و مصنوعی است. این اسلام‌ستیزی جنبه نظام‌مند و طراحی‌شده دارد، یعنی اتاق‌های فکر در غرب آن را طراحی کرده‌اند. در این راستا دولت‌ها و حتی نهادهای غربی این روند را حمایت و مدیریت می‌کنند.

مرگ جامعه چندفرهنگی در سوئد
در گذشته‌ای نه‌چندان دور، وقتی از جامعه چندفرهنگی در سوئد صحبت می‌شد، مقامات این کشور اروپایی آن را باعث افتخار خود می‌دانستند و می‌گفتند زندگی افراد با فرهنگ‌های مختلف نشانه یک جامعه خوب است و حداقل در ظاهر، کشورهای خود را محلی مناسب برای زندگی افراد با فرهنگ‌های مختلف می‌دانستند اما امروز جامعه چندفرهنگی که مسلمان و غیرمسلمان کنار یکدیگر باشند تبدیل به یک ضدارزش شده است. کشورهای غربی امروز تلاش دارند جوامع خود را از مسلمانان خالی کنند. این مسأله محصول رشد گروه‌های افراطی و نژادپرست در پارلمان‌های غربی است و به همین جهت اسلام‌ستیزی سیستماتیک رشد زیادی داشته است. همچنین نئونازیسم و نئوفاشیسم در قالب احزاب رسمی (با نام‌های دیگر) در حال جولان در فضای اجتماعی و سیاسی غرب هستند.

دولت سوئد مرتکب اقدام تروریستی شده است
باید تاکید کرد که اقدام اخیر دولت سوئد در اعطای مجوز قرآن‌سوزی به فردی هتاک، مترادف با اقدامی تروریستی (در قالب تروریسم دولتی) از سوی استکهلم است. اگر تروریسم را به معنای رفتاری بدانیم که زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و برهم‌خوردن حقوق انسان‌های بی‌شماری می‌شود، آتش‌زدن کتاب الهی قرآن به‌صراحت می‌تواند به‌عنوان بخشی از تروریسم دولتی و تروریسم‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد. چندی پیش راسموس پالودان، رهبر اسلام‌ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک در جریان طرحی برنامه‌ریزی‌شده، قرآن‌کریم را در اقدامی موهن و هتاکانه به آتش کشید. این اسلام‌ستیزی آشکار و تجاوز به حقوق اولیه دیگر انسان‌ها که با نادیده‌گرفتن اندیشه‌های مخالف همراه بود، در حالی با اعتراض و محکومیت گسترده دولت‌ها و ملت‌های جهان مواجه شد که در اقدامی تامل‌برانگیز اولا استرلینگ، سخنگوی پلیس سوئد اعتراف کرد که چراغ‌سبز اهانت به قرآن‌کریم را به یک گروه افراطی نشان داده است. اکنون نیز همان اتفاق به گونه‌ای دیگر رخ داده است. مسجل است که سوئدی‌ها باید عواقب و تبعات توهین به عقاید نزدیک به دومیلیارد مسلمان جهان را به‌صورتی آشکار مشاهده کنند. آدرس‌ها و نشانه‌های معکوس و نادرستی که در این خصوص از سوی مقامات سوئدی مطرح می‌شود نیز قطعا وقاحت و وهن ماجرا را توجیه نمی‌کند. »

بازنده این بازی، سوئدی‌ها هستند
قطعا بازنده این بازی سوئدی‌ها و نهادهای امنیتی این کشور و سایر کشورهای اروپایی هستند. هرچند دولتمردان و رسانه‌های غربی بر آن شده‌اند تا هتاکی اخیر به مقدسات اسلامی را به تنش‌های ملی‌گرایانه ربط داده و به‌دنبال کاهش واکنش‌ها باشند اما نگاهی ریشه‌ای به آنچه در سوئد و کشورهای غربی روی می‌دهد نشانگر آن است که ساختار فرهنگی معیوب آنها موجب شده تا درک عامدانه و معکوس از آزادی‌بیان در این جوامع حاکم باشد. همراهی دولت سوئد با این هتاکی‌ها را می‌توان ادامه روند رفتارهای ضداسلامی و نژادپرستانه حاکم بر ساختار لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه‌داری در کشورهای غربی دانست، چنانچه طی هفته‌های اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو نیز اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن و هتاکانه علیه شخصیت‌های دینی کرد و رسانه‌های غربی نیز در ابعاد گسترده‌ای به پوشش این هتاکی‌ها پرداختند. پیش از این نیز در مردادماه سال‌ گذشته و با حمایت محسوس‌تر پلیس، هتک‌حرمت قرآن‌کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان و در روز تاسوعای حسینی صورت گرفته بود.

وقاحت غربی‌ها به اوج خود رسیده است
شیخ صهیب حبلی، عضو ارشد علمای مقاومت لبنان درخصوص اقدام موهن صورت‌گرفته در مقابل مسجدی در استکهلم و آتش‌زدن قرآن‌کریم به جام‌جم می‌گوید:«وقاحت غرب در قبال اصول و خطوط قرمز و اساسی مسلمانان جهان به نقطه اوج خود رسیده است. این وضعیت دیگر قابل‌تحمل نیست. سازمان‌های بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد نیز اقدامی در راستای مهار اسلام‌ستیزی و قرآن‌ستیزی در غرب صورت نمی‌دهند. در این خصوص باید پیام آشکاری از سوی جهان اسلام خطاب به دولت‌ها و نهادهای امنیتی اروپایی منتقل شود.»این عالم لبنانی افزود: «آنچه اخیرا در سوئد رخ داد از سوی هیچ مسلمان و حتی انسان آزاده‌ای قابل‌قبول نیست. در اینجا مدارایی وجود ندارد.»

آزادی بیان ادعایی غرب تمسخرآمیز است
دکتر دینا سلیمان، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اندونزی نیز ضمن محکوم‌کردن اقدام اخیر دولت و پلیس سوئد در اعطای مجوز به فردی اسلام‌ستیز که قصد آتش‌زدن قرآن‌کریم را داشته است، در این خصوص می‌گوید: «آزادی بیان ادعایی غرب مضحکانه و وقیحانه است. این آزادی‌بیان مملو از تعارض و تناقض است. جایی که به مقدسات مطلق مسلمانان و کتاب آسمانی آنها توهین می‌شود، شاهد حمایت غرب از افراد توهین‌کننده هستیم اما زمانی که علیه افراد توهین‌کننده موضعی گرفته می‌شود، به‌ناگهان دستگاه‌های امنیتی و دولتی غرب طرفدار آن افراد می‌شوند! این دوگانگی نشان می‌دهد که اتفاقا مقامات غربی از این آزادی‌بیان دروغین در تقابل با اصل دین اسلام و مسلماناناستفاده می‌کنند.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها