تراژدی ارابه مرگ
تریلی حامل میلگرد به دلیل نداشتن ترمز با ۱۲خودرو برخورد کرد

تراژدی ارابه مرگ

۱۰عضو ۲خانواده در جریان تصادف جان باختند

جولان خودروهای بی‌کیفیت!

جمعه هفته‌ گذشته، در پلیس‌راه یاسوج ــ شیراز قیامتی به‌پا بود. راننده تریلی وقتی با بار میلگردش راه‌افتاد، فکرش را نمی‌کرد که قرار است نقش اول یک تصادف مرگبار را در این مسیر بازی‌کند اما بازی نبود و همه چیز کاملا جدی بود.
جمعه هفته‌ گذشته، در پلیس‌راه یاسوج ــ شیراز قیامتی به‌پا بود. راننده تریلی وقتی با بار میلگردش راه‌افتاد، فکرش را نمی‌کرد که قرار است نقش اول یک تصادف مرگبار را در این مسیر بازی‌کند اما بازی نبود و همه چیز کاملا جدی بود.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۶۴

او وسط راه تازه متوجه شد ترمز ندارد ولی کار از کار گذشته بود و در مسیرش با ۲۵ خودرو تصادف ‌کرد، شش نفر را کشت و ۳۷نفر دیگر را زخمی‌کرد. شبیه همین حادثه هم ۲۰ دی دو سال پیش اتفاق افتاد و در آن تصادف هم برخورد ۵۹ خودرو در محور بهبهان ــ اهواز با یکدیگر، جان پنج نفر را گرفت و ۴۱ نفر را هم راهی بیمارستان کرد. این تصادف بزرگ، سروصدای زیادی به‌پا کرد و حتی باعث درگیری‌های لفظی متعدد بین پلیس‌راهور، مجلس، خودروسازان و برخی دولتی‌ها بر سر بی‌کیفیت بودن خودروها، نامناسب بودن جاده‌ها و بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین شد اما نتیجه‌ای‌که شرایط را به نفع سلامت مردم تمام کند ایجاد نشد تا دوم تیرماه امسال که دوباره با یک تصادف، تعدادی زخمی و خانواده‌های زیادی هم داغدار شدند.
از شش ‌کشته تصادف اخیر، پنج نفرشان عضو یک خانواده بودند. قربانعلی اتابک همراه فرزندانش علی و تارا، همسرش فاطمه نادری و عروسش صغری زمانی، در این تصادف مرگبار جان خود را از دست دادند. آنها روز حادثه با خودروی تیبا از دشت‌روم به سمت شهر محل زندگی خود حرکت‌کردند اما با وقوع تصادف، خانواده اتابک هم‌ گرفتار شدند. رضا اتابک، پسرعموی قربانعلی که این روزها مشغول برگزاری مراسم تشییع پیکر پسرعمو و اعضای خانواده‌اش است، به جام‌جم می‌گوید چهار نفر از آنها در دشت‌روم به خاک سپرده شده‌اند و مراسم تشییع پیکر عروس خانواده نیز قرار است در محلی دیگر برگزار شود: «تارا ۱۶ساله و علی شش‌ساله بود و قرار بود امسال به کلاس اول برود که قسمت نشد. پسرعمویم هم حدود ۵۰ سال داشت و بازنشسته فرهنگی بود. آنها موقع برگشت به خانه درگیر حادثه شدند. من از حادثه اطلاع نداشتم و وقتی با تلفن‌همراهم تماس‌گرفتند، تازه متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. ما چون فامیلی‌مان اتابک است، یکی از محلی‌ها برگه پزشکی علی را پیدا کرده و از روی فامیلی اتابک با من تماس‌گرفت و پرسید نسبتی با اینها دارم یا نه که‌ گفتم از اقوامم هستند. با تماس او، به محل حادثه رفتم اما اجازه ندادند نزدیک شوم. ماشین قربانعلی کاملا له شده و چیزی از آن باقی نمانده بود. دیگر تصور کنید که پیکرهای آنان چه شرایطی داشت.»
به گفته اتابک، مسیری‌ که در آن تصادف رخ‌داد، استاندارد نیست و حدود یک‌ماه پیش هم یک راننده تریلی تصادف‌ کرد اما راننده خودرویش را طوری هدایت‌ نمود که با مردم و سایر رانندگان تصادف نکند: «در این مسیر همیشه با حوادث مختلفی مواجه هستیم اما برای من سؤال است که چرا جان و مال مردم برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد و اقدامی برای بهبود وضعیت جاده‌ها و خودروها انجام نمی‌دهند که شاهد عزادار شدن خانواده‌های متعدد نباشیم.»

شاخ‌به‌شاخ سمند و کامیون
در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از تصادف هولناک یاسوج، این‌بار پنج سرنشین خودروی سمندی در گردنه قوشچی ارومیه در تصادفی آتشین جان خود را از دست دادند. در این سانحه، یک دستگاه کامیون به‌شدت با یک خودروی سمند شاخ‌به‌شاخ شد و خودروی سمند را به حاشیه جاده برد. براثر شدت تصادف ناگهان سمند آتش‌گرفت و تلاش سرنشینان خودروهای عبوری هم برای نجات جان آنها بی‌نتیجه ماند. به گفته رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی، این گردنه نیاز به نیوجرسی جداکننده دارد تا از وقوع تصادفات شاخ‌به‌شاخ مانند تصادف سمند و کامیون جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها