جولان خودروهای بی‌کیفیت!
۱۰عضو ۲خانواده در جریان تصادف جان باختند

جولان خودروهای بی‌کیفیت!

تریلی حامل میلگرد به دلیل نداشتن ترمز با ۱۲خودرو برخورد کرد

تراژدی ارابه مرگ

صبح جمعه تصادف تریلی بدون ترمز با ۱۲خودرو در ورودی شهر یاسوج یک تراژدی مرگبار را رقم زد. در این تصادف شش نفر کشته و ۳۷ نفر دیگر مجروح شدند.
صبح جمعه تصادف تریلی بدون ترمز با ۱۲خودرو در ورودی شهر یاسوج یک تراژدی مرگبار را رقم زد. در این تصادف شش نفر کشته و ۳۷ نفر دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۶۸
نویسنده مجید غمخوار - گروه حوادث

به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح دیروز مسافران، غافل از حادثه تلخی که انتظارشان را می‌کشید، برای استراحت در کنار پلیس‌راه یاسوج توقف کرده بودند که ساعت۱۰و۵۰دقیقه صبح تریلی سفیدرنگ قدیمی به نزدیکی پلیس‌راه رسید. هرچه تریلی ۱۸چرخ به پلیس‌راه نزدیک‌تر می‌شد در کمال شگفتی سرعت و شتاب بیشتری پیدا می‌کرد. راننده برای هشدار نسبت به حادثه‌ای که در حال رقم‌خوردن بود مدام دستش روی بوق بود. این حادثه آن‌قدر سریع رخ‌داد که سایر خودروها فرصت فرار از دست غول‌آهنی را پیدا نکردند. تریلی به‌شدت با خودروهای سر راهش برخورد کرد و پس از صد متر در حاشیه جاده واژگون شد. دقایقی بعد صدای جیغ و کمک‌خواهی، فضای پلیس‌راه یاسوج به شیراز را پر کرد و دقایقی بعد امدادگران آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس خود را به محل حادثه رسانده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. براثر شدت تصادف، خودروها به آهن‌پاره‌ای تبدیل و سرنشینان در میان آن گرفتار شده بودند.
بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد کنترل تریلی حامل بار میلگرد به علت نقص فنی در سیستم ترمز از دست راننده خارج شده و با توجه به سنگینی بار با ۱۲ خودرو برخورد کرده است. شدت حادثه به حدی بود که شش خودرو توسط تریلی زیر گرفته شده بود.
محمد رستمی، رئیس سازمان آتش‌نشانی یاسوج با اشاره به این‌که شدت تصادف بسیار زیاد بود، گفت: بلافاصله پس از اولین تماس یک ایستگاه آتش‌نشانی از دهیاری نزدیک محل حادثه به سمت پلیس‌راه اعزام شد. با توجه به گرفتارشدن افراد در خودروها امدادگران دو ایستگاه از شهر یاسوج نیز در محل حاضر شدند. همچنین تمام نیروهای شیفت استراحت به محل حادثه فرا خوانده شدند.
وی افزود: کار رهاسازی حادثه‌دیدگان از میان آهن‌پاره‌‌های خودروها آغاز و در کمترین زمان انجام شد. چهار نفر از سرنشینان خودروها در محل تصادف جان خود را از دست داده و بقیه مجروحان تحویل عوامل اورژانس شدند.
همچنین میعادفر، رئیس اورژانس کشور عصر دیروز گفت: دو نفر از مجروحان این حادثه به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند تا تعداد قربانیان به شش نفر افزایش پیدا کند. در این حادثه ۳۷ نفر مجروح شدند که توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان‌های سطح شهر انتقال یافتند و تحت مداوا قرار دارند.
یکی از شاهدان که هنوز وحشت‌زده است درباره حادثه به خبرنگار جام‌جم گفت: «اغلب خودروهایی که تریلی با آنها برخورد کرد، در کنار جاده توقف کرده بودند تا کمی استراحت کنند. سرعت تریلی قابل کنترل نبود و راننده خیلی تلاش کرد در جایی توقف کند تا کمترین خسارت و تلفات رخ‌دهد. بارش میلگرد بود و سنگین، کسی که راننده ماشین سنگین باشد شرایط راننده را بهتر درک می‌کند. بار سنگین باعث می‌شود شتاب ماشین زیاد و به ارابه‌ای فولادی تبدیل شود که هرچه در مسیرش باشد را له کند. اغلب قربانیان، سرنشینان یک دستگاه پیکان بودند که فرصت نکردند از ماشین خارج شوند. تریلی، خودرو‌ها را له می‌کرد و سراغ خودروی بعدی می‌رفت. صحنه هولناکی بود. بعضی مصدومان وضعیت وخیمی داشتند و معجزه لازم است زنده بمانند.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها