با شعار «اتحاد و استواری در مواجهه با چالش‌های نوظهور» برگزار می‌شود؛

باکو از ۱۴ تیر میزبان وزیران خارجه جنبش عدم تعهد

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های سازنده امیرعبداللهیان در حل و فصل تنش‌ها تقدیر کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های سازنده امیرعبداللهیان در حل و فصل تنش‌ها تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۶۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد اهتمام طرفین به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر و نزدیک طرفین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بگونه‌ای است که می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در روابط را به صورت دو جانبه حل و فصل نموده و آن را به مسیر صحیح خود هدایت نمایند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی با تقدیر از تلاش‌های سازنده وزیر امور خارجه در حل و فصل تنش‌ها، گفتگوی امروز ( یکشنبه) را مثبت ارزیابی کرده و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقیمانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در این تماس طرفین درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فیمابین، از جمله پروژه کریدور شمال – جنوب، برنامه آتی همکاری دو کشور در قالب سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفتگو و تبادل نظر کردند./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها