گفت‌و‌گو با سیدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کننده وکارگردان برنامه «بی‌واسطه»

مرز‌بندی مشخصی برای موضوعات نداریم!

بی‌واسطه عنوان برنامه‌ای گفت‌وگو محور است که از اردیبهشت امسال در کنداکتور شبکه افق و یک قرار گرفته و در ادامه برنامه‌های گفت‌وگو محور تولید شده است.
بی‌واسطه عنوان برنامه‌ای گفت‌وگو محور است که از اردیبهشت امسال در کنداکتور شبکه افق و یک قرار گرفته و در ادامه برنامه‌های گفت‌وگو محور تولید شده است.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۹۷
نویسنده محبوبه رجبی - روزنامه‌نگار

برنامه‌ای که نسبت به نمونه‌های پیشین گامی فراتر برداشته و با قرار گرفتن در محیط‌های حوزه مدیریتی، گفت‌وگو کرده و مخاطب را با فضاهای زیر نظر مدیران مختلف به شکل ملموس‌تر آشنا می‌کند. بی‌واسطه همچنین سعی دارد در همین فضاها، مشکلات، ضعف‌ها و قوت‌های مدیریتی را به شکل دوستانه و منطقی واکاوی کند. سیدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کننده وکارگردان بی‌واسطه در گفت‌و‌گو با قاب کوچک به مراحل و سختی‌های تولید این برنامه پرداخت.

نقطه شروع بی‌واسطه چه زمانی بود؟
از شهریور ۱۴۰۱ گپ‌و‌گفت‌های ابتدایی آغاز و چند قسمت تولید شد اما بخش‌های عمده کار مربوط به امسال است. از سال ۹۷ در گفت‌وگوها و همکاری‌ها که با آقای محمد دلاوری در شبکه پنج در برنامه مدیر مسئول داشتیم و هربار سراغ یک مسئول می‌رفتیم‌، متاسفانه الزامات ادامه برنامه برای فصل ۲ فراهم نشد. در این حین بازطراحی برنامه بی‌واسطه شکل گرفت و نسبت به شرایط و تغییرات ایجاد شده ضبط‌ها سنگین‌تر شد. با وجود فضای متفاوت، هماهنگی با مسئولان و پذیرفتن دعوت به برنامه، مراحل هماهنگی و دوری مسیر، برخی مسئولان تن به همکاری نمی‌دادند و لحظه آخر منصرف می‌شدند. با این حال حدود ۱۳ قسمت روی آنتن رفته و با مشکلات و حواشی‌های خاص خود همراه بوده‌ایم.

محمد دلاوری با چه دیدگاه و رویکردی مجری بی‌واسطه شد؟
نحوه بیان و به چالش کشیدن برخی مسائل و ایجاد فضای صمیمی و طنازانه محمد دلاوری برای عده‌ای جالب و هیجان‌انگیز است. همچنین چهره‌ای رسانه‌ای که بدون تعارف با دولت‌ها، مجلس‌ها و مجموعه‌های مختلف، با صراحت و کارشناسی به مسائل بپردازد انگشت شمار‌ است. تمام تلاش ما به تصویر کشیدن پرونده‌های مهم کشور به صورت مستمر و ادامه‌دار بوده تا به یک برنامه ختم نشود. تنوع موضوعات بی‌واسطه ارگان‌ها ودستگاه‌های گوناگونی را زیر مجموعه خود قرار می‌دهد‌؛ از جمله نهادهای مرتبط با قوای سه‌گانه تا دستگاه‌های دیگری که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند. تنوع دایره موضوعات و دغدغه‌ها گسترده است و تلاش شده در هر قسمت به مورد خاصی پرداخته شود.

این برنامه در چند قسمت تولید شده و آیا ساعت و روزهای پخش و بازپخش، مطلوب نظرتان است؟
فصل اول ۲۶ قسمت است که ۲۰ قسمت آن ضبط شده و ضبط قسمت‌های باقیمانده هم ادامه دارد. بنا بود ۱۳ قسمت آن در ایام نوروز پخش شود که به دلیل فشردگی کنداکتور روی آنتن نرفت و قرار شد بعد از نوروز پخش شود. مخاطبان این برنامه اغلب ساعت ۱۸ روزهای یکشنبه و سه‌شنبه شبکه یک سیما و بازپخش پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق یا سر کار هستند یا در مسیر برگشت به منزل‌. با کنداکتور و محدودیت‌های اعمال شده بیگانه نیستیم و تلاش می‌کنیم زمان پخش فصل‌۲ ساعات انتهایی شب و روزهای آخر هفته باشد.

سوژه‌های برنامه و سوالات چگونه انتخاب می‌شود؟
در بی‌واسطه تلاش ما پرداختن به مشکلات و دغدغه‌های مردم است و مانند هر برنامه‌، در اتاق فکر متشکل از دوستان صاحب نگاه ژورنالیستی، می‌کوشیم با تبادل نظر به نتیجه مطلوب برسیم‌. در مجموع، مسائل بی‌واسطه موضوعات کلان مملکت است و بخش دیگر موضوعاتی است که برای افکار عمومی دغدغه به حساب می‌آید و حتی اگر از نظر برخی کارشناسان موضوع پر‌اهمیتی تلقی نشود ولی برای افکار عمومی مساله و سوال ایجاد کرده باشد، دوربین بی‌واسطه سراغ بررسی آن موضوع می‌رود. ما مرزبندی مشخصی برای تعیین موضوع برنامه نداریم و بیشتر تمایل داریم روی مسائل مهم کشوری وعملکردهای انجام شده مانور بدهیم‌ نه وعده و وعید مسئولان که از حوصله مخاطب خارج شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها