خبر کوتاه و بس جانکاه بود، “ماشاالله جهانی نیا” پدر و پیر فوتبال کرمانشاه درگذشت؛ خبری که نه تنها دوستداران فوتبال را داغدار، بلکه رخت عزا را هم بر تن ورزش این استان کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۰۳

جام جم آنلاین-مسعود اسماعیلی؛ زنده یاد “ماشاالله جهانی” یکی از بزرگان ورزش این دیار بود، کسی که از وی به عنوان شناسنامه فوتبال کرمانشاه یاد می شود و به نوعی پدر این رشته ورزشی به حساب می آمد.

عمو ماشاالله را همه می شناختند، کسی که سالهای سال در عرصه فوتبال چه به عنوان رئیس هیات وچه دبیر ومشاور حضور داشت و در همه حال یارو یاور فوتبال این دیار بود.

حضور پیر کارکشته ای چون جهانی نیا باعث تغییرات اساسی و بنیادین در فوتبال کرمانشاه شد، گسترش فوتبال در همه نقاط استان، برگزاری مسابقات در همه رده های سنی و استقبال شهرستان ها نسبت به اعزام تیم های خود به رقابت های استانی تنها گوشه هایی از ثمرات حضور این مرد فراموش نشدنی است.

توجه همیشگی مرحوم جهانی به رده های سنی نونهالان و نوجوانان جزو ماندگارترین اقداماتی است که از پیر فوتبال کرمانشاه سر زد، آن هایی که با چشمان تیز بین وی کشف و به دنیای فوتبال معرفی شدند و با حمایت ها و پیشتیبانی های او توانستند سری میان سرها درآورند.

مشکلات، کمبودها، نواقص، کارشکنی ها و خیلی از مسائل ریز و درست دیگر هم نتوانست سد راه پیر کهن فوتبال کرمانشاه برای خدمت شود، او تا آخرین روز زندگیش در میدان حضور داشت و همین حضور گرمش دل خیلی ها را گرم و محکم کرده بود.

و امروز که خبر عروج ناباورانه مرحوم، زنده یاد روانشاد “ماشاالله جهانی نیا” منتشر شد، فوتبال و ورزش کرمانشاه در غم بزرگ خود رخت عزا به تن کرد و انبوه شاگردانش افسوس و حسرت روزهایی را می خورند که چرا بیشتر از خرمن دانش و تجربه این مرد بزرگ توشه برنچیدند.

مرحوم جهانی بنیانگذار فوتبال محلات بود

رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه از مرحوم “ماشاالله جهانی نیا” به عنوان بنیانگذار فوتبال محلات در این شهر یاد کرد و گفت: وی حق بزرگی بر گردن ورزش و فوتبال استان دارد.

علیرضا محبی زنگنه با ابراز تاسف عمیق به خاطر درگذشت مرحوم جهانی نیا، اظهار داشت: درگذشت تاسف بار این شخصیت بزرگ مصیبت بزرگی برای فوتبال و همه ورزش کرمانشاه است و قطعا نام و خاطره اش تا ابد در نزد ورزش دوستان و ورزشکاران به نیکی باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: مرحوم جهانی نیا در کارش بسیار انسان جدی و منضبطی بود و به همین خاطر توانست شاگردان زیادی را تربیت و به فوتبال کشور تحویل دهد.

محبی زنگنه تصریح کرد: به درستی ایشان پدر فوتبال کرمانشاه بود و این رشته ورزشی را در همه استان گسترش داد تا فقیرترین افراد هم بتوانند در این رشته حضور یافته و اگر استعدادی دارند آن را شکوفا سازند.

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ماندگار ایشان تاسیس تیم جم کرمانشاه بود و خیلی از پیشکسوتان فوتبال این استان از شاگردان مرحوم جهانی نیا محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مرحوم جهانی بسیار مقید به رعایت اخلاق بود و همیشه به شاگردان خود این موضوع مهم را گوشزد می کرد که روحیه پهلوانی داشتن بسیار مهم تر از روحیه قهرمانی داشتن است.

محبی زنگنه در پایان گفت: فوتبال کرمانشاه امروز در سوگ عزیزی نشسته که در همه عمرش خدمتگزار واقعی مردم و اهالی ورزش بود و هرگز هیچ حقی را به ناحق تبدیل نکرد.

آخرین دور افتخار پیر فوتبال کرمانشاه در ورزشگاه انقلاب

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است پیکر مرحوم “ماشاالله جهانی نیا” ساعت ۱۳ امروز (چهارشنبه – ۳۱ خرداد) به ورزشگاه انقلاب کرمانشاه منتقل و پس از زدن آخرین دور افتخار به باغ فردوس کرمانشاه منتقل شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پدر فوتبال کرمانشاه نیز از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه) در باغ فردوس کرمانشاه و مراسم ختم و بزرگداشت وی نیز از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ دقیقه در مسجدالنبی طاقبستان برگزار خواهد شد.

از مرحوم ماشاالله جهانی نیا که در ۸۲ سالگی آسمانی شد، یک فرزند پسر و ۳ فرزند دختر به یادگار مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها