در دنیای امروزی بیشتر افراد بیشترین زمان خود را در محیط های کاری می گذرانند در نتیجه نیاز اساسی به مبلمان اداری بسیار حس می شود تا بتوان راندمان کاری را به بهترین شکل ممکن افزایش داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۵۸

در دنیای امروزی بیشتر افراد بیشترین زمان خود را در محیط های کاری می گذرانند در نتیجه نیاز اساسی به مبلمان اداری بسیار حس می شود تا بتوان راندمان کاری را به بهترین شکل ممکن افزایش داد. مبلمان اداری که متشکل از میز، صندلی، فایلینگ و کتابخانه های اداری است در سبک های متفاوتی طراحی و تولید می شود که از معروف ترین سبک های آن می توان به مدرن و کلاسیک پرداخت. تفاوت بین مبلمان اداری مدرن و کلاسیک چیزی نیست که بتوان در یک جمله و کلام خلاصه کرد.

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

در ادامه سعی کرده ایم تا به تفاوت های مبلمان اداری مدرن و کلاسیک بپردازیم تا بتوانید هنگام انتخاب بهترین تصمیم را بگیرید پس تا انتها همراه ما باشید.

مبلمان اداری مدرن چیست؟

مبلمان اداری مدرن یک سبک جدید و نو در دکوراسیون و چیدمان اداری است. این سبک برعکس سبک کلاسیک فاقد تزئینات برجسته و المان های اضافی است همچنین می توان گفت زیبایی و جذابیت این مبلمان در سادگی و مینیمال بودن آن است. مبلمان اداری با سبک مدرن به دلیل طراحی و تولید خاصشان از نظر ابعاد کوچکتر از سایر سبک ها است و به شدت برای محیط های کوچک پیشنهاد می گردد.

مبلمان اداری کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک یکی از سبک های باشکوه در مبلمان اداری است چرا که در بدنه اصلی و سطح کلی این مبلمان از المان های تزئینی برجسته ای استفاده می شود همین مسئله باعث شده تا ابعاد مبلمان کلاسیک بزرگتر به نظر برسد. مبلمان کلاسیک با عناوینی همچون رومی یا سنتی نیز شناخته می شود.

تفاوت های مبلمان اداری کلاسیک و مبلمان اداری مدرن

از نظر متریال، طراحی و تولید:

در ساخت مبلمان های کلاسیک از متریال و موادی همچون چوب طبیعی و چرم استفاده می گردد و به همین دلیل است که قیمت مبلمان اداری کلاسیک نسبت به سایر سبک ها بالاتر است و دارای استحکام و دوام بالاتری است. البته باید گفت امروزه برای کاهش هزینه ها بیشتر از چرم مصنوعی و مصنوعات چوب استفاده می گردد.
در مقابل برای ساخت مبلمان اداری مدرن از فلز و ام دی اف استفاده می گردد.
به طور کلی می توان گفت که در مقابل سبک و مبلمان اداری کلاسیک، مبلمان اداری و سبک مدرن قرار می گیرد چرا که در آن هیچ خبری از تزئینات و المان های برجسته نیست و این سبک در عین سادگی است.
تنوع در مبلمان های مدرن بسیار زیاد است و معمولا از فرم و قالب های مختلف همچنین اشکال انتزاعی برای طراحی و ساخت مبلمان استفاده می شود.

از نظر قیمت:

به دلیل استفاده از متریالی همچون چوب و چرم در سبک کلاسیک قیمت بیشتری باید پرداخت شود در مقابل مبلمان اداری در سبک مدرن از قیمت مناسب تری برخوردار است.

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

از نظر تنوع رنگ:

از دیگر تفاوت های این دو سبک رنگ آن هاست چرا که در مبلمان اداری مدرن بیشتر از رنگ های روشن استفاده می گردد اما برعکس در سبک مبلمان اداری کلاسیک بیشتر از رنگ های تیره به ویژه قهوه ای تیره استفاده می شود.

از نظر کیفیت، کارایی و مقاومت:

سبک مبلمان اداری مدرن و کلاسیک هر دو با کیفیت های مختلفی عرضه می گردند اما در یک مقایسه کلی می توان گفت که مدل های کلاسیک اگر از چوب و چرم مرغوب و باکیفیت تولید گردد ماندگاری بیشتر و بالاتری دارد. اما می توان گفت در هر سبک اگر از بهترین متریال ها استفاده گردد با گذشت زمان دچار تغییر شکل نمی شود.
در ادامه به مزایا و معایب سبک مدرن و کلاسیک می پردازیم.

مزایای و معایب مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن و امروزی نقش مستقیم بر افزایش و کارایی کارکنان دارد و برای مراجعه کنندگان سازمان جذاب و کارآمد تر است. این سبک به راحتی با تمامی دکوراسیون سازمان ست و هماهنگ می گردد. از مهم ترین و کارآمدترین مزایای مبلمان اداری مدرن این است که به دلیل ابعاد و اندازه می توان به راحتی در فضاهای کوچک از آن بهره گرفت. از نظر ظاهر و زیبایی این سبک یکی از بهترین انتخاب ها است.
این سبک حداکثر میزان ورودی نور طبیعی را به همه افراد سازمان منتقل می کند و به دلیل استفاده از رنگ های روشن راندمان کاری را افزایش می دهد.

مزایا و معایب مبلمان اداری کلاسیک

یکی از سبک های مبلمان اداری که به لوکس بودن معروف است سبک مبلمان اداری کلاسیک است. این سبک احساس رسمی بودن را بیشتر منتقل می کند.
در سبک کلاسیک به دلیل استفاده از رنگ های تیره محیط کوچکتر نشان داده می شود و یکی دیگر از معایب این سبک گران قیمت بودن آن است.

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات، مزایا و معایب هر دو سبک را بررسی کنیم و تا در انتخاب خود با دست باز و بدون هیچ گونه تردیدی عمل کنید اما لازم است شما قبل از انتخاب حتما باید به فضای خود از نظر سبک، قدمت و طراحی ساختمان اداری توجه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها