نگاهی به سریال «بیمارستان» که به‌زودی از شبکه ۲ پخش می‌شود

چالش‌های ۵ پزشک موفق

وقتی صحبت از قاب تلویزیون می‌شود، تولید محتوا برای همه مخاطبان و سلیقه‌ها اهمیت بسیاری پیدا می‌کند؛ یعنی هر سلیقه‌ای با هر انتخابی که قرار است داشته باشد، بتواند با باز کردن کانال‌های مختلف تلویزیون، به برنامه مناسب خود دست پیدا کند. از همین‌رو باید دوبله فیلم‌ها و سریال‌های موفق برای تلویزیون را، یک گام مثبت در جهت همین انتخاب‌های متنوع دانست.
وقتی صحبت از قاب تلویزیون می‌شود، تولید محتوا برای همه مخاطبان و سلیقه‌ها اهمیت بسیاری پیدا می‌کند؛ یعنی هر سلیقه‌ای با هر انتخابی که قرار است داشته باشد، بتواند با باز کردن کانال‌های مختلف تلویزیون، به برنامه مناسب خود دست پیدا کند. از همین‌رو باید دوبله فیلم‌ها و سریال‌های موفق برای تلویزیون را، یک گام مثبت در جهت همین انتخاب‌های متنوع دانست.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۵۶
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

رسانه‌ملی در مدت اخیر تلاش کرده مجموعه‌های به‌روز کشورهای دیگر را در کنار تولیدات همیشگی خود، به‌درستی انتخاب و دوبله کند. اتفاقی که نیاز مخاطب به حوزه‌هایی به غیر از تلویزیون را رفع کرده و باعث آشتی بیشتر مخاطبان با رسانه‌ملی خواهد شد. سریال تازه‌ای که با همین دست فرمان دوبله و روانه پخش شده، سریال «بیمارستان» با روایت زندگی پنج پزشک است. این مجموعه محصول سال ۲۰۲۰ به‌تازگی در واحد دوبلاژ سیما، دوبله شده است. بیمارستان با گویندگی ۳۵ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل دوبله شده که مدیریت دوبلاژ آن را ناهید امیریان در دست دارد. بیمارستان به‌تازگی روی آنتن شبکه دوی سیما رفته است. در گزارش پیش رو، مروری به جزئیات این سریال پرمخاطب کره‌ای داشتیم.

از جمله سریال‌های تازه‌ای که در جهت تلاش رسانه‌ملی برای یک آنتن به‌روز و پویا، دوبله و روانه پخش شده، می‌توان به سریال بیمارستان اشاره کرد. این مجموعه که نام اصلی آن «پلی‌لیست بیمارستان» است، روایتی از یک مرکز پزشکی با عنوان یولجه را به نمایش درآورده که پنج پزشک آن، از دوران دانشگاه و در سال ۱۹۹۹ با هم دوست بودند و حالا با وجود گذشت ۲۰سال، هنوز در کنار هم هستند. این پنج پزشک که در مرکز پزشکی یولجه مشغول به کار هستند، شخصیت‌های متفاوتی دارند که سریال فوق را با چالش‌ها و نقاط جالبی همراه می‌کند.
به گزارش جام‌جم، این مجموعه از دو شبکه تی‌وی‌ان و نتفلیکس پخش شده و همزمان در کره جنوبی، آسیا ــ اقیانوسیه، آمریکای لاتین و کشورهای انگلیسی زبان هم روی آنتن رفته است. این سریال توانسته روایتگر یک بیمارستان با شخصیت‌های مختلف باشد و در نهایت به یک درام کمدی کره‌ای تبدیل شود. برخی اطلاعات منتشر شده درباره این سریال نشان می‌دهد هر‌کدام از این شخصیت‌ها در سریال، یک ساز را می‌نوازند و در واقعیت هم خودشان در این صحنه‌ها نواخته‌اند. گفته می‌شود بازیگران برای نمایش هر بخش، بیش از صد روز برای نواختن تمرین می‌کردند و تا قبل از آن، هیچ آشنایی با ساز موردنظر نداشتند. شاید برای همین هم باشد که اسم اصلی سریال را پلی‌لیست بیمارستان گذاشته‌اند. در ادامه نقش‌های این سریال و بازیگران آن را مرور خواهیم کرد.

نقش‌های سریال بیمارستان
پنج شخصیت اصلی این مجموعه که در قامت پزشکان مرکز یولجه بازی می‌کنند، خصوصیات متفاوتی با هم دارند. به‌عنوان مثال، لی ایک جون جراح عمومی متخصص در پیوند کبد است که یک فرزند دارد و به تنهایی از او مراقبت می‌کند. جو آن، جراح اطفال و یک کاتولیک معتقد است که قصد دارد مخفیانه کشیش شود. شخصیت دیگر، کیم جون‌وان، جراح قلب و عروق است که به اخلاق سرد اما حرفه‌ای خود در بیمارستان یولجه شناخته می‌شود. دیگر پزشک این سریال، یونگ سوک‌هیونگ، متخصص زنان و زایمان است که خلق‌و‌خوی درونگرایی دارد.
از بازیگران این مجموعه باید به جو یونگ سوک اشاره کرد که در نقش لی ایک جون، استادیار جراحی عمومی است. بازیگر دیگر، یو یئون سئوک در نقش آه جئونگ وون، استادیار جراحی کودکان است و یونگ کیونگ هو هم به‌عنوان کیم جون وان، استادیار جراحی قلب و سینه نقش‌آفرینی می‌کند. کیم دا میونگ در کنار دیگر بازیگران در نقش یانگ سوک هیونگ، استادیار زنان و زایمان حضور دارد و جئون می‌دو به عنوان جی سونگ‌هاوا، دانشیار جراحی مغز و اعصاب بازی می‌کند. می‌دو اولین حضور خود در تلویزیون را تجربه می‌کند.
شین وون هو، کارگردان سریال بیمارستان، با توجه به استقبالی که مخاطبان از دو فصل سریال بیمارستان داشته‌اند، گفته که فعلا برنامه خاصی برای فصل سوم ندارد. آن‌طور که خبرها نشان می‌دهد، تصویربرداری اولین فصل این سریال در اوایل اکتبر ۲۰۱۹ آغاز و در اواخر آوریل ۲۰۲۰ به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد که تصویربرداری فصل دوم که قرار بود از اوایل دسامبر ۲۰۲۰ شروع شود، به دلیل همه‌گیری کووید ــ ۱۹ به اواخر ژانویه ۲۰۲۱ موکول شد.

دوبله برای تماشاگران تلویزیون
اتفاق خوبی که در مورد این سریال افتاده، پخش آن از شبکه دو و دوبله اختصاصی آن در واحد دوبلاژ سیماست. بر همین اساس، سریال بیمارستان با گویندگی ۳۵ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره‌کل تامین و رسانه بین‌الملل دوبله شده است. مدیر دوبله این سریال پزشکی ناهید امیریان است که به همراه مهناز آبادیان، رضا آفتابی، رضا الماسی، دانیال الیاسی، ناهید امیریان، فاطمه برزویی، محمد بهاریان، کریم بیانی، علی بیگ‌محمدی، ارسلان جولائی، محمدرضا حسینیان، شراره حضرتی، امیر حکیمی، جمیله رستگاران، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، پریا شفیعیان، خشایار شمشیرگران، سعید شیخ‌زاده، محمد صادقیان، سحر صحامیان، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، شروین قطعه‌‌‌ای، امیربهرام کاویانپور، امیرصالح کسروی، نسرین کوچک‌خانی، ابوالقاسم محمدطاهر، علی منصوری‌راد، امیر منوچهری، مریم مهماندوست، علیرضا ناصحی و صنم نکواقبال این اثر را دوبله کرده‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها