معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به اینکه کشاوزران مناطق شمالی استان مراقب زنگ قهوه‌ای گندم باشند، گفت:

کشاورزان شمال استان مراقب زنگ قهوه‌ای گندم باشند

یزد- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برداشت عسل طبیعی از ۸۷۶ هزار کلنی در مناطق مختلف استان آغاز شده و ۲ ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۱۲۶۷۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی غیب الهی اظهار داشت: تفت، مهریز و ابرکوه نسبت به سایر شهرستان‌های استان جزو مناطق اصلی برداشت عسل طبیعی استان است.

 وی افزود: هم‌اکنون حدود ۶۰۰ کشاورز به صورت فعال در برداشت عسل فعالیت دارند.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد به شرایط بهتر آب و هوایی امسال نسبت به سال گذشته به خصوص به دلیل بارندگی‌های امسال اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع ۴۴۰ تن عسل توسط زنبورداران برداشت شود که بخشی مصرف داخلی و بخش زیادی نیز به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

غیب الهی اظهار داشت: توسعه زنبورداری با ارائه خدمات ترویجی و همکاری در ایجاد زیرساخت لازم و سایر مساعدت‌ها بر حسب نیاز جزو اهداف و برنامه مهم جهاد کشاورزی استان است که سالانه در شهر یزد و سایر مناطق پیگیری و اقدام به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: مناطق ییلاقی و روستاها در اکثر شهرهای استان محل‌های مناسبی برای پرورش زنبور و تولید عسل طبیعی است که دولت از فعالان این بخش حمایت می کند و گسترش آن موجب تامین عسل مورد نیاز مردم و کسب درآمد برای زنبورداران است.

لازم به ذکر است، عسل تولیدی استان یزد به علت رطوبت پایین و وجود گونه‌های مرتعی خاص از مرغوب‌ترین عسل‌های کشور است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها