سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه كشورمان:

تجربه نشان می‌دهد نمی‌توان به قول و تضمین غرب اتكا كرد

آصفی با تصریح بر این موضوع كه تجربیات گذشته نشان می‌دهد نمی‌توان به قول و تضمین‌های غرب اتكا كرد، گفت: از سوی غرب فشار علیه ایران زیاد شده است تا كشورمان از بعضی از اصول خود كوتاه به یاد كه این مسئله قابل‌قبول نیست.
آصفی با تصریح بر این موضوع كه تجربیات گذشته نشان می‌دهد نمی‌توان به قول و تضمین‌های غرب اتكا كرد، گفت: از سوی غرب فشار علیه ایران زیاد شده است تا كشورمان از بعضی از اصول خود كوتاه به یاد كه این مسئله قابل‌قبول نیست.
کد خبر: ۱۴۱۲۴۹۵

برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص چالش ۲۰ساله هسته‌ای و بی‌اعتمادی به وعده‌های طرف مقابل با دكتر حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه كشورمان به‌صورت تلفنی گفتگو كرد.

آصفی سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار دانشمندان هسته‌ای كشورمان با ایشان را بسیار دقیق دانست و گفت: اصولاً در روابط بین‌المللی برای اینكه تصمیم‌گیری درستی انجام شود، باید به چند عامل توجه شود كه شامل مواردی همچون شناخت فضای بین‌المللی و اوضاع پیرامونی، شناخت كافی از امكانات كشور، توانمندی‌ها و نقاط ضعف و تجربیات گذشته می‌شود. توجه به این عوامل سبب می‌شود بتوانیم تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به تجربه‌های ناخوشایندی كه با طرف اروپایی در مسائل هسته‌ای داشته‌ایم، اظهار كرد: بی‌اعتمادی بین ایران و طرف‌های اروپایی به‌واسطه عملكرد غلط طرف مقابل به وجود آمد. متأسفانه كشورهای اروپایی و آمریكا روابط خود را با ایران بسیار غیراخلاقی بنیان گذاشته‌اند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه كشورمان در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر این موضوع كه تجربیات گذشته نشان می‌دهد نمی‌توان به قول و تضمین‌های غربی‌های اتكا كرد بیان كرد: از سوی غرب فشار علیه ایران زیاد شده است تا كشورمان از بعضی از اصول خود كوتاه به یاد كه این مسئله خارج از وظایف و مسئولیت‌های كشورمان است.

وی با اشاره به مذاكرات وزارت امور خارجه با كشورهای مختلف، آن را مثبت ارزیابی كرد و افزود: به‌تازگی آقای باقری در توییتر نوشته بود كه با مقامات فرانسوی، انگلیسی و آلمانی در امارات ملاقات كرده‌اند كه نشان‌دهنده دیپلماسی فعال كشور است.

آصفی درباره مسیری كه ایران باید در پیش رو داشته باشد، گفت: ادامه تحركات دیپلماتیك و فعالیت‌های سیاسی یك ضرورت است. در واقع باید از هر فضایی برای گفتگو و تبیین مسائل و همچنین شنیدن حرف‌های آنها در كنار بیان استدلال خودمان استفاده كنیم؛ بنابراین نباید تحت هیچ شرایطی میز مذاكره نباید خالی بگذاریم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه كشورمان بیان كرد: ایران در كنار مذاكره و گفتگو باید فعالیت‌های هسته‌ای خود را بر اساس منافع ملی همچنان ادامه دهد و توانمندی هسته‌ای را گسترش دهد و زیاد كند. یك زمانی، غربی‌ها حتی با یك سانتریفیوژ در ایران مخالف بودند؛ اما وقتی توانمندی خود را افزایش دادیم، آنها ناچار شدند به واقعیت‌ها احترام بگذارند و در این چارچوب از ایران انتظار داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها