رئیس پلیس پیشگیری پایتخت:

موبایل قاپ حرفه‌ ای دستگیر شد

انهدام شبکه بزرگ گوشی‌قاپی اتباع افغانستان در تهران

راز دزدان گوشی در عکس سلفی

مرد تبعه افغانستان که قاچاقی به ایران آمده‌ بود، با همدستی ۹ هموطن دیگرش، باند بزرگ گوشی‌قاپی را در تهران تشکیل داد. عکس سلفی با گوشی‌های سرقتی دزدان را گرفتار کرد.
مرد تبعه افغانستان که قاچاقی به ایران آمده‌ بود، با همدستی ۹ هموطن دیگرش، باند بزرگ گوشی‌قاپی را در تهران تشکیل داد. عکس سلفی با گوشی‌های سرقتی دزدان را گرفتار کرد.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۸۸

به گزارش خبرنگار «جام‌جم» از اوایل زمستان سال گذشته شکایت‌های متعددی در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت مبنی بر این ‌که افرادی با حمله به آنها در بوستان‌های غرب تهران یا خیابان‌ها، برخی را زخمی و با سرقت گوشی‌های‌شان متواری شدند.
بعداز شش ماه از این ماجرا، مردی به پلیس‌آگاهی آمد و گفت: بعد از خروج از محل کارم، خودروی پژویی نزدیکم شد، دستی از پنجره آن بیرون آمد و گوشی‌ام را سرقت کرد. چند روز پیش به طور اتفاقی در صفحه اینستاگرام فیلم دو جوان تبعه افغانستان را دیدم که گوشی‌های بسیاری در دست‌شان بود و با آن سلفی می‌گرفتند. گوشی‌ام در دست یکی از آنها بود. ماموران با بررسی این صفحه اینستاگرام، دو مدیر آن را شناسایی و آنها بازداشت شدند و اعتراف کردند در این سرقت‌ها شرکت داشته‌اند. متهمان هشت عضو دیگر را معرفی کردند، که آنها نیز بازداشت شدند و به گوشی‌قاپی‌ها اعتراف کردند. نصیر ۲۸ ساله سرکرده این باند گفت: پنج سال پیش از طریق، قاچاق‌برها به ایران آمده و در تهران به کارهای ساختمانی مشغول شدم. دیدم در ایران گوشی‌قاپی کار راحتی است و پول خوبی به دست می‌آید و بعد از سرقت می‌توانی فرار کنی. بنابر این سراغ دوست خلافکارم رفتم و از او خواستم گوشی‌قاپی را به من آموزش دهد. بعد با هموطنان دیگر باند بزرگ موبایل قاپی را تشکیل دادیم.
وی افزود: هر بار دو یا سه نفرمان با خودروهای کرایه‌ای پرسه می‌زدیم و با نزدیک شدن به عابران، گوشی‌شان را می‌قاپیدیم. همچنین به بوستان‌های غرب تهران می‌رفتیم و با تهدید چاقو و قمه، گوشی‌های افراد را سرقت و در صورت مقاومت، زخمی‌شان می‌کردیم. بخشی از گوشی‌های سرقتی را از طریق قاچاق‌برها به افغانستان منتقل کرده‌ایم. تعدادی را هم برای خودمان برداشتیم و چندتایی را هم در پاساژ و بازارهای تهران می‌فروختیم. چند گوشی را هم به صورت ساعتی، روزانه یا ماهانه به افراد خلافکار و تبهکار اجاره می‌دادیم. همه چیز حساب شده پیش می‌رفت تا این‌که دو عضو جدیدمان با دیدن این همه گوشی برای کری‌خوانی با دوستان‌شان با گوشی‌ها سلفی گرفته و در اینستاگرام منتشر کردند که ماجرا لو رفت و بازداشت شدیم.
محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر گفت: با اعتراف اعضای این باند به سرقت‌های سریالی، آنها در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها