همزمان با روزجهانی صنایع دستی یک واحد کارگاه تولیدی صنایع دستی در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ با اعتباری افزون‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال به افتتاح و بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۴۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، فرماندار کبودراهنگ در آیین افتتاح این طرح، اظهار کرد: افتتاح این کارگاه تولیدی صنایع دستی در زمینه سفال و سرامیک برای ۲۵ نفر نیرو اشتغال ایجاد کرده است.

مسلم غلامی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی و افتتاح این کارگاه با زیر بنای ۱۳۰۰ متر سالانه بیش از ۳۰۰ تن ظروف سرامیکی آشپزخانه، تولید و روانه بازار کشور می‌شود، ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ ۶۰۰ کارگاه تولید صنایع دستی خانگی و صنعتی با اشتغال ۸۰۰ نفر فعال است که سالانه بیش از ۵۰۰ تن صنایع دستی تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی افزود: رشته‌های سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال، قلم‌زنی، سراجی سنتی(چرم کاری)، عروسک بافی، قلاب بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله رشته‌های صنایع دستی پویا و فعال شهرستان کبودراهنگ بوده که از بین این رشته‌ها به ترتیب قلم‌زنی و سفال و سرامیک بیشترین شاغلان را به خود اختصاص داده‌اند.

غلامی خاطرنشان کرد: فرش مهربان به عنوان یکی از صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ، یکی از فرش‌هایی است که در این منطقه بیشتر بافته می‌شود و تاکنون نیز پس از گذشت سال‌ها از قدمت این هنر گران‌مایه، بافت این فرش در شهرستان ادامه دارد.

غلامی با بیان اینکه توسعه فعالیت صنایع دستی در جوامع شهری، روستایی و عشایری، اهداف ایجاد اشتغال پایدار در جامعه را محقق می‌کند، گفت: گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، تقدیر از تلاش و همت زنان و مردانی است که با روح و جان خود از مواد اولیه بی‌جان، آثاری فاخر که نشان‌ از اوج خلاقیت و هنر در ایران اسلامی است خلق می‌کنند و فرهنگ غنی این مرز و بوم را به خانه‌ها می‌آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها