باران، وزش باد شدید و رعد و برق
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

باران، وزش باد شدید و رعد و برق

مدیریت بحران استان تهران از احتمال وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و خیزش گردوخاک به‌ویژه در ارتفاعات استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، حامد یزدی‌ مهر، مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان اظهار کرد: از ظهر امروز یکشنبه 21 خرداد تا بعدازظهر فردا دوشنبه 22 خرداد به‌ویژه در ارتفاعات استان تهران، احتمال رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی افزود: در این مدت ساکنان استان تهران از صعود به ارتفاعات، توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌تمام و درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: همچنین با توجه به احتمال خیزش گردوخاک، بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و بانوان باردار در دو روز پیشِ‌رو در مواقع خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا از تردد‌های غیرضروری شهری خودداری کنند.

یزدی‌مهر به شهروندان توصیه کرد که در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها توقف و اتراق نکنند و با توجه به احتمال سقوط سنگ در محور‌های کوهستانی از سفر‌های برون‌ شهری خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین با اشاره به احتمال وقوع رعدوبرق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران به دامداران توصیه کرد در این مدت از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها