باخت داریم تا باخت. یکی می‌شود باخت مقابل ژاپن، بسیار بد، مملو از اشتباهات عجیب و غریب فردی و تا حدودی تحقیرآمیز. یک باخت هم می‌شود مقابل لهستان. خیلی خوب، با روحیه، منسجم و تا آستانه پیروز شدن.
باخت داریم تا باخت. یکی می‌شود باخت مقابل ژاپن، بسیار بد، مملو از اشتباهات عجیب و غریب فردی و تا حدودی تحقیرآمیز. یک باخت هم می‌شود مقابل لهستان. خیلی خوب، با روحیه، منسجم و تا آستانه پیروز شدن.
کد خبر: ۱۴۱۱۳۲۹
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

به هرحال شاگردان بهروز عطایی بعد از دو باخت مقابل ژاپن و لهستان حالا ۲۴ ساعت بسیار سخت و نفس‌گیر پیش رو دارند. هر چند بلندقامتان ایران مقابل لهستان خوب بازی کردند اما به قول ورزشی‌ها «کامبک» خوردند و یک شکست دیگر در کارنامه آنها ثبت شد. اما نشانه‌های امیدوارکننده در همان دیدار رویت شد. ‌حالا تیم ایران است و یک ۲۴ساعت سخت و دو دیدار مهم مقابل چین و اسلوونی. شاگردان بهروز عطایی نیاز مبرم به کسب نخستین برد در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ دارند. در آغاز این ۲۴ساعت سخت صبح امروز باید مقابل چین قرار بگیرند، چین که به نظر می‌رسد مقابل ما دیوارش را بلند خواهد چید.

تشنه نخستین برد
عملیات کسب نخستین پیروزی در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه امروز صبح مقابل چین آغاز می‌شود و کمتر از ۲۴ ساعت دیگر یعنی از ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح فردا باید مقابل اسلوونی صف‌آرایی کنیم. با توجه به سنگینی دو دیدار مقابل چین و اسلوونی، تیم‌ملی والیبال ایران دیگر تمرین توپی نخواهد داشت. اما بهروز عطایی برای دیدار با چین و اسلوونی برخی از چالش‌های تیم را شاید همچنان حل نشده ببیند.
نخست این‌که توان کلی تیم به سرعت رو به تحلیل می‌رود. یعنی زمانی که به اوج می‌رسد نمی‌تواند مدت زمان زیادی در این نقطه بماند و به سرعت پایین می‌افتد، چیزی که در دیدار با لهستان به وضوح مشاهده کردیم. نکته دیگر این که تیم ایران از تجربه چندان کافی برخوردار نیست. نسل تیم‌ملی والیبال به وضوح تغییر کرده و تجارب آنها برای عبور از سدهای بزرگ لیگ ملت‌ها کافی نیست. اما همین تغییر نسل و نیروی جوانی، امیدوارکننده‌ترین بخش تیم‌ملی ایران در لیگ ملت‌هاست. تغییر نسل در تیم‌ملی سال‌ها خواسته بسیاری از اهالی والیبال بود. حالا که تیم‌ملی پوست انداخته و جوان شده بابت این شکست‌ها چندان نباید گلایه و شکایت کرد.

سرویس، مشکل اساسی
از وضعیت تیم‌ملی اسلوونی فعلا تا حدودی بی‌اطلاع هستیم اما در رابطه با تیم‌ملی چین خوب می‌دانیم که سرویس‌های بسیار خوبی می‌زنند. این یعنی یک چالش بزرگ برای تیم‌ملی ایران چرا که تیم ایران در دو بازی اخیر و حتی دیدار تدارکاتی با فرانسه نشان داد مقابل هر تیمی که سرویس خوب بزند با مشکل روبه‌رو خواهد شد. در واقع مشکل اساسی این است که تیم ایران معمولا نمی‌تواند مقابل تیمی که خوب سرویس می‌زند کنترل موقعیت داشته باشد. تیم حتی در دریافت‌های اول خود هم با مشکل مواجه می‌شود. البته تیم ایران نه تنها در مقابل سرویس‌ها مشکل دارد که در زدن سرویس هم مشکل دارد. بهروز عطایی با این تیم خیلی
کار دارد، خیلی.

افت و خیز موسوی
محمد موسوی هر چقدر در دیدار با ژاپن ضعیف بود در دیدار با لهستان خوب ظاهر شد. او امروز هم می‌تواند دفاع روی تور موثری از خود نشان دهد. در ضمن او بخشی از روحیه جنگندگی تیم‌ملی است. موسوی باروحیه باشد انگار بقیه تیم هم روحیه دارند. بد که باشد انگار همه تیم بد می‌شوند. موفقیت در ۲۴ ساعت سخت پیش روی تیم ملی و موفقیت در آن تا حد زیادی بستگی به سید دارد. البته واقعیت مهم این است؛ بسیاری بر این اعتقاد هستند که تیم‌ملی دیگر جای موسوی نیست و او هم مانند و معروف، غفور و بسیاری دیگر باید عطای تیم‌ملی را به لقایش ببخشد.

امین، ستاره دنباله‌دار
امین اسماعیل‌نژاد بیش از یک سال است که در اوج به سر می‌برد. او در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ هم ستاره اول ایران بود و اینبار هم در نقش اصلی ستاره ایران است. البته ستاره بودن او تا امروز دردی از تیم پراشتباه ایران دوا نکرده است. ایران برای پیروزی خیلی بیشتر از یک ستاره نیاز دارد. از نام پوریا حسین‌خانزاده هم نباید گذشت. او ۱۹سال دارد و در دیدار با لهستان به تنهایی ۱۵ امتیاز گرفت. تیم ایران به معنای واقعی در حال پوست انداختن است. این شکست‌ها عجیب نیست. شاید چیزهای هیجان‌انگیزتر و زیباتری در انتظار تیم‌ملی والیبال در آینده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها