تقابل با یک تیم قدرتمند بعد از شروع ضعیف در لیگ ملت‌ها

لهستان گره دوم

بعد از آن شکست بد مقابل ژاپن حالا تنها انتظاری که از عطایی و شاگردانش می‌رود این است که حداقل ضریب اشتباهات فردی خود را تا آنجا که می‌توانند پایین بیاورند.
بعد از آن شکست بد مقابل ژاپن حالا تنها انتظاری که از عطایی و شاگردانش می‌رود این است که حداقل ضریب اشتباهات فردی خود را تا آنجا که می‌توانند پایین بیاورند.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۰۱

حریف امروز ظهر ما لهستان است؛ تیمی نه یک سرگردن که چند سر و گردن بالاتر از ژاپن است و اگر تیم‌ملی بخواهد با همان سبک و سیاق بازی با ژاپن به میدان برود قطعا یک بار دیگر زمینگیر خواهد شد. تیم‌ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را بد باخت اما خوب می‌دانیم والیبال ایران در آغاز به کار خود در این رقابت‌ها همیشه مشکل دارد و در همان بازی‌های ابتدایی گیر می‌کند و می‌بازد. در واقع زمان باید بگذرد تا تیم ایران جا بیفتد. اگر بخواهیم روال لیگ ملت‌های گذشته را در نظر بگیریم باید بگوییم امروز هم نوبت ایران نیست. البته شاید طلسم بشکند و والیبالیست‌های ایرانی تصمیم بگیرند همین بازی دوم، گره‌ها را یکی پس از دیگری باز کنند و اجازه ندهند کار به بازی‌ سوم و چهارم به بعد بکشد. اما گره لهستان چطور باز خواهد شد؟ تیم‌ملی والیبال ایران در دیدار با ژاپن به صورت واضح مشکل دریافت داشت، ضمن این‌که در توپ‌های اول به‌شدت مشکل دارد. به نظر می‌رسد روی معضلات مربوط به دریافت در تمرین روز چهارشنبه تا حدودی کار شده است. حال مشکلات فنی والیبال تیم‌ملی ایران را می‌توان در این نکات دسته‌بندی کرد:

۱- ایران در دیدار با ژاپن هم در حمله ضعیف بود و هم در حمله. اگر هم بخواهد کار خوبی انجام دهد این کار تداوم ندارد. تیمی که حمله نکند قطعا می‌بازد. اما تیمی هم که دفاع نکند باید ببازد.

۲- ملی‌پوشان والیبال ایران حتی در توپ‌گیری هم ضعیف بودند و عطایی این چالش بزرگ تیم‌ملی را حل نکرد. توپ‌گیری ضعیف مقابل لهستان یک شکست سنگین دیگر برای ایران به همراه خواهد داشت.

۳- بهروز عطایی تیم‌ملی را نمی‌شناسد! این را از دیدار با ژاپن هم به خوبی متوجه شدیم. بسیاری از کارشناسان باور دارند که تیم‌ملی والیبال ایران هنوز به ترکیب خود نرسیده است.

۴- بالاخره چه کسی پاسور تیم‌ملی است؟ این سوال را هم بهروز عطایی باید پاسخ بدهد که هنوز نمی‌‌داند از بین وادی و کریمی چه کسی را انتخاب کند. این یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی است که به تیم‌ملی ایران وارد می‌شود.

۵- ایران به‌شدت مقابل توپ‌های برگشتی شتابزده، عجول و ناشیانه عمل می‌کند. به نظر می‌رسد بهروز عطایی حداقل فرصت داشت این مشکل را حل کند. شاید بعد از دیدار با سامورایی‌ها روی این ضعف بزرگ کار شده باشد.

شاگردان بهروز عطایی صبح روز گذشته یعنی چهارشنبه به طور کامل استراحت کردند اما بعدازظهر یک جلسه تمرین توپی ساده را انجام دادند. چین و اسلوونی، دیگر رقبای شاگردان بهروز عطایی در این هفته مسابقات خواهند بود.

نتایج روز گذشته
ایتالیا ۰ - ۳ آرژانتین لهستان ۳ -۱ فرانسه
کانادا ۳ - ۲ کوبا اسلوونی ۳ - ۱ صربستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها