رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گویای روند رو به پیشرفت تحقیق و توسعه در صنعت نظامی کشورمان است که در حال حاضر شاهد نسل جدیدی از موشک‌ها هستیم که حتی دشمن در صورت برخورداری از سامانه پدافندی بسیار قوی هم در برابر آن منفعل خواهد بود.
رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گویای روند رو به پیشرفت تحقیق و توسعه در صنعت نظامی کشورمان است که در حال حاضر شاهد نسل جدیدی از موشک‌ها هستیم که حتی دشمن در صورت برخورداری از سامانه پدافندی بسیار قوی هم در برابر آن منفعل خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۱۰۹۲۲
نویسنده سردار رسول سنایی‌راد | معاون سیاسی دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا

بنابراین به نظر می‌رسد رونمایی از این موشک این پیام را برای دشمنان کشورمان داشت که امروز ایران هم اراده و هم امکانات تسلیحاتی لازم برای پاسخ به هر نوع تهدیدی را دارد، کما این که در گذشته هم در سطوح دیگری این امکان وجود داشته است اما در حال حاضر ما به نوع دیگری از پیشرفت عینی و مسلم رسیده‌ایم. از سوی دیگر باید تاکید کرد این اقدام برای جلوگیری از جنگ است، نه تحریک به جنگ و ما همان طور که نشان داده‌ایم اولین گلوله را شلیک نمی‌کنیم اما در پاسخ به هر نوع تجاوز حتما اراده محکمی داریم که در حال حاضر ابزار آن نیز به صورت بومی و داخلی در شرایط سخت تحریمی توسط مجموعه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.
ما با رونمایی از این موشک صرفا دستیابی به این فناوری را در معرض نمایش قرار دادیم، هرچند در این مرحله باید تاکید کنیم این اتفاق در راستای تقویت امنیت منطقه نیز به حساب می‌آید؛ چراکه سابقه جمهوری اسلامی نشان داده است که ما هیچ گاه تهدیدی برای همسایگان نبوده‌ایم و اکنون نیز امنیت منطقه ما برای جهان هم مهم بوده و دلیل آن این است که آبراهه‌های بزرگ انتقال کالا در اینجا وجود دارد که باید این مولفه را پشتوانه‌ای برای امنیت جهانی به حساب بیاوریم. همچنین جمهوری اسلامی همواره نشان داده که در صف مقدم مبارزه با هرگونه تروریسم دولتی و غیردولتی، تکفیری و غیرتکفیری قرار دارد.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی همواره از زبان تهدید و زور علیه سایر کشورها استفاده می‌کند و سابقه بسیار نامطلوب توسعه‌طلبی همراه با تروریسم دولتی هم دارد. در حال حاضر رونمایی از این موشک پیام قدرت ایران به صهیونیست‌ها نیز بوده است که همواره مدعی برخورداری از سامانه‌های قدرتمند دفاعی بودند. همچنین زمانی آنها و آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد شبکه یکپارچه پدافند هوایی بودند تا بتوانند بر ترس خود در مقابل سایر قدرت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران فائق بیایند؛ بنابراین وقتی این موشک توان عبور از کمندهای پدافندی چندلایه را نیز دارد این پیام را به رژیم صهیونیستی می‌دهد که دست به هیچ گونه اشتباه محاسباتی نزند و همواره در تصمیمات خود قدرت جمهوری اسلامی ایران و روند رو به افزایش قدرت دفاعی و آفندی کشورمان را لحاظ کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها