مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در حال حاضر 10 بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) توسط بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.
مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در حال حاضر 10 بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) توسط بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۴۳
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدجواد ساوری روز جمعه 12 خردادماه 1402 با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 10 بنای تاریخی در محدوده شهر تاریخی استرآباد با حجم سرمایه‌گذاری 730 میلیارد ریال در حال مرمت و بهره‌برداری با کاربری گردشگری و فرهنگی است.
مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در شهر تاریخی استرآباد حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که سالیان گذشته حدود ۵۰ بنای آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد مرمت اصولی قرار گرفته است.
او اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع مناسب از اعتبارات دولتی و کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم این آثار را مرمت و احیا کنیم.
ساوری در ادامه بیان کرد: مالکان بناهای تاریخی استان که متقاضی مرمت بنا و بهره‌برداری آن با کاربری گردشگری و فرهنگی هستند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یا ادارات شهرستانی درخواست خود را برای رسیدگی اعلام کنند.
او اضافه کرد: مالکان بناهای تاریخی دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.
مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گلستان در پایان گفت: با مرمت بناهای تاریخی و استفاده از آن با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی علاوه بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی، مهم‌ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث‌فرهنگی گذشتگان این سرزمین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها