علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با زاویه نگاهی متفاوت، به تشریح جایگاه و عملکرد کمیته‌های نظارتی شورا پرداخت.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۱۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی صالحی اظهار کرد: کمیته‌های نظارتی یکی از ساز و کارهای نظارتی، ابزار ارتباط مستقیم با مردم و ضربان‌سنج کیفیت جریان کار در شهرداری است.

وی افزود: این کمیته‌ها هر یکشنبه در مناطق مختلف شهرداری با حضور اعضای شورا برگزار می‌شود و وظیفه آن ارزیابی عملکرد شهرداری منطقه و نیز حل و فصل پرونده‌های مورد مناقشه بین مردم و شهرداری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جنس مراجعات هم عموما شهرسازی، مالی و مطالبات محلی است که باید تلاش کرد تا از دل مسائل ورودی، هم منطقه را ارزیابی کرد و هم مساله را رفع و رجوع کنیم.

وی بیان کرد: نکته مهم در این تقابل چشم در چشم با مردم راه رفتن بر روی لبه‌های چند تیغ است. یکی قانون و گاهی ناخرسندی مراجعه‌کننده بابت نشنیدن جمله‌ای که باب میل است در برابر عبور از قانون و راضی کردن هر کسی که به کمیته آمده است.

صالحی تصریح کرد: یکی دیگر از تیغ‌های دولبه موضوع بیت‌المال در برابر حق الناس است. این که شما نه برای خوش آمد کسی از کیسه خلیفه و بیت المال و حق شهر ببخشی یا به بهانه اداره شهر جهنم نذری بروی و حق‌الناس را به اسم حق شهر بر گردن بگیری؛ پارادوکس‌های سخت اما شیرینی که اگر تلاش کنیم رضای خدا و حل مساله را بجوییم مدیریتش آسان و در غیر آن با چالش‌های جدی این دنیایی و آن دنیایی رو به رو خواهیم شد.

وی اظهار کرد: سخت است کسی که بهر امیدی آمده را دست رد بزنی اما گمانم است که مردم ما را انتخاب کرده‌اند تا در جایش گره‌گشا باشیم و به موقع هم نه گفتن بلد باشیم. آنجا که خط قرمز قانون، بیت المال و حق الناس است، امیدوارم تا پایان دوره وفادار به خط آخر باشم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها