این روزها سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است، یاد ۶۰۰۰ شهید این عملیات که افتخار بزرگی را برای ما آفریدند گرامی می‌داریم که خرمشهر قهرمان را از یک نقطه‌ای که در جنوب‌غربی‌ترین موقعیت نقشه ایران بود تبدیل به یک الگوی وحدت ملی برای کشور کردند.
این روزها سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است، یاد ۶۰۰۰ شهید این عملیات که افتخار بزرگی را برای ما آفریدند گرامی می‌داریم که خرمشهر قهرمان را از یک نقطه‌ای که در جنوب‌غربی‌ترین موقعیت نقشه ایران بود تبدیل به یک الگوی وحدت ملی برای کشور کردند.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۱۰
نویسنده امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» | رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش

خرمشهر دو نقش را برای ما در دوران دفاع‌مقدس بازی کرد که یک نقش مقاومت ۳۴ روزه بود که در آن درس‌ها و حماسه‌های فراوانی است که بایستی به آنها پرداخته‌شود و دیگری نقش پیروزی بود که با رهایی خرمشهر حقیقتا انسان وقتی نگاه می‌کند، می‌بیند حماسه‌ای رقم خورد که می‌تواند صدها سال آینده برای هر ایرانی افتخار و برای همه مردم و مسلمانان منطقه الگو باشد. شهید صیاد‌شیرازی زمانی که دستور عملیاتی الی‌بیت‌المقدس را می‌خواست امضا کند این جملات را مرقوم کرد که رهبری این عملیات سرنوشت‌ساز همچنان بر عهده ولی‌عصر(عج) است و برای حفظ وحدت، مسئولیت فرماندهی و هدایت این عملیات را شخصا با توکل به خدا به عهده می‌گیرم، چون جنگ و رزم در راه ا... است و پیروزی به نام ا... و رزمندگان به ثبت می‌رسد.
ما در این عملیات با غافلگیری تمام در یک منطقه بسیار وسیع با عملیات‌های مداوم و پی در پی بلافاصله یک ماه بعد از عملیات فتح‌المبین، توانستیم از رودخانه بسیار عظیمی را عبور و تلفات عظیم را به دشمن وارد کنیم و درخشان‌ترین کارنامه عظیم نیروهای مسلح در دوران دفاع‌مقدس را رقم بزنیم. امیدواریم از این درس‌های عملیات بیت‌المقدس که توانست چنین عزت و سربلندی برای ما به ارمغان بیاورد و ملت ما را به بزرگ‌ترین هیجان و شادی برساند، الگوبرداری کنیم و بتوانیم با آن همدلی و وحدت پیروزی‌های پی در پی را رقم بزنیم و شاهد تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشیم. کتاب «زمانی برای عاشقی»، عاشقانه‌های شهید محسن عینعلی از فرماندهان دوران دفاع‌مقدس است که دو بانو یکی همسر شهید که مسئولیت روایتگری آن را به عهده گرفته و دیگری نویسنده، در تهیه آن نقش موثری داشتند. ما مفتخریم که بانوان و زنان ما در صحنه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان فعالیت و در راه تعالی اسلام تلاش دارند.
این کتاب روایت گمنامی و غربت یک شهید است، که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص می‌فرمایند اگر ما در واژه شهید و شهادت دقت کنیم؛ مجموعه‌ای از معارف دینی، ملی و انسانی را ملاحظه می‌کنیم، که واقعا همه این معارف در وجود این شهید و همه شهدای ما جاری و ساری است. این کتاب، روایت مظلومیت همسر شهید و دلتنگی فرزند آن است و روایت‌هایی در آن مطرح شده که گواه زنده بودن شهداست که در این امر تردیدی نیست و در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده‌است.
در زنده بودن شهدا شکی نیست و این امر باعث شده کشور ما با این همه تلاطم که در داخل و خارج علیه ما است، این کشور همیشه حفظ و در بحران‌ها سربلند بالا بیاید چه در دوران حیات با تن و جسم و چه بعد از شهادت با روح معنوی خود حافط و نگهدارنده کشور هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها