مدیرعامل موسسه جام جم در گفتگو با شبکه خبر:

ببینید | روزنامه جام جم فقط یک رسانه مکتوب نیست

روزنامه جام‌جم در دهم اردیبهشت ۱۳۷۹متولد و به خانواده مطبوعات پیوست. روزنامه‌ای با هویت فرهنگی اجتماعی و در قامت بازوی مکتوب رسانه ملی که روزنامه خانواده لقب گرفت‌.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۴۰
نویسنده دکتر مراد عنادی - مدیر عامل

روزنامه جام‌جم با وجود روند پرشتاب تحولات و رخدادهای ‌داخلی و خارجی و ضمن توجه و پاسخ به نیاز مخاطبان، همواره در بزنگاه‌های مهم سعی کرده در مسیر ماموریتی و هویت رسانه‌ای خود پیش برود‌. حال با چنین رویکردی، جام‌جم ‌درحالی وارد بیست و چهارمین سال انتشار خود شد که اکنون فراتر از روزنامه‌ای مکتوب تعریف می‌شود زیرا با درک نقش روزافزون رسانه‌های نوظهور در سپهر رسانه‌ای کشور در پی پیوند ظرفیت رسانه مکتوب با فضای مجازی است‌.

شاید این سال‌ها با رشد فزاینده فضای مجازی و پیگیری اخبار در شبکه‌های اجتماعی چنین برداشت شود که روزنامه مخاطبی ندارد اما واقعیت‌های میدانی و تجربه تولد رسانه‌های جدید، نشان می‌دهد این روزنامه با وجود کاهش کمی مراجعه به دکه‌های مطبوعاتی همچنان اثرگذار است و دیده می‌شود‌.

در واقع روزنامه همان گونه که در سیر زیست تاریخی خود ثابت کرده، نه با تولد رادیو و تلویزیون میدان را خالی کرد و نه با بروز و ظهور رسانه‌های نوین که در قالب فضای مجازی تعریف و دسته‌بندی می‌شود.

همان طور که رادیو نیز به دنبال تولد تلویزیون به‌ رغم کاهش مخاطبانش همچنان به حیات رسانه‌ای خود ادامه داده است‌.

با چنین نگاهی و با علم به کاهش میزان شمارگان روزنامه‌ها‌، به ضرس قاطع می‌توان گفت نبض رسانه‌های مکتوب همچنان می‌زند و نکته جالب آن که برخی گزارش‌ها و مطالب تولیدی روزنامه‌ها با توزیع وسیع در فضای مجازی حتی بردی فراتر از دوران طلایی رسانه‌های مکتوب پیدا کرده است‌.

در این میان روزنامه جام‌جم با نگاهی فرصت‌محور و نه تهدید‌محور به رسانه‌های نوظهور و با اتکا به قدرت تیتر و سوژه‌یابی مناسب و هوشمندانه به تولیدات خود ضریب داده و از این منظر همچنان پویا و بالنده پیش می‌رود‌. این پویایی و حرکت رو به جلو به خوبی در ۲۳ سال انتشار روزنامه مشهود بود‌.

روز دوشنبه، مدیران و همکاران‌ موسسه جام‌جم به بهانه ورود جام‌جم به بیست و چهارمین بهار فعالیت خود میزبان دکتر جبلی، ریاست محترم و مدیران ارشد رسانه ملی بود‌.

آنچه در این بازدید و نشست صمیمانه بر آن تاکید شد اهمیت روزنامه‌نگاری تحقیقی‌، بهره‌گیری از فضاهای نوین رسانه‌ای با نگاهی امید‌آفرین و حرکت در مسیر هم‌افزایی در خانواده بزرگ رسانه ملی بود‌.

نکاتی که‌ رئوس اصلی نقشه راه جام‌جم محسوب می‌شود تا با عملیاتی کردن آن‌، ضمن حفظ مخاطب و جایگاه رسانه‌ای خود به عنوان بازوی مکتوب رسانه ملی بتواند فراتر از روزنامه نقش‌آفرینی کند و اثرگذار باشد و این مهم در سایه تلاش و خلاقیت رسانه‌ای همکاران در جام‌جم عملیاتی خواهد شد‌. البته که حمایت و پشتیبانی بیشتر از کارکنان زحمتکش موسسه جام‌جم را نیز می‌طلبد؛ چرا که دکتر جبلی تاکید کردند «جام‌جم فرزند خلف رسانه ملی است .»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها