سئانس‌های مرده سینما برای «بابا سیبیلو»!
«جام‌جم» در گفت‌و‌گو با ادوین خاچیکیان، مشکلات اکران آثار کودک و نوجوان را بررسی می‌کند

سئانس‌های مرده سینما برای «بابا سیبیلو»!

التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که بدن آسیب ببیند یا ماده‌ای به‌طور ناخواسته وارد آن شود. در چنین مواردی، سیستم ایمنی بدن به آسیب یا تهدید ایجاد شده واکنش نشان می‌دهد.
التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که بدن آسیب ببیند یا ماده‌ای به‌طور ناخواسته وارد آن شود. در چنین مواردی، سیستم ایمنی بدن به آسیب یا تهدید ایجاد شده واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۳۱
نویسنده یاسمین مشرف - گروه دانش و سلامت

این واکنش می‌تواند به شکل قرمز شدن، درد، گرما و تورم ظاهر شود. بروز این علائم بخشی از مکانیسم درمانی است و نشان می‌دهد که بدن شما در حال مبارزه با عفونت و ترمیم آسیب است. همه انواع التهاب‌ها نشانه خوبی برای سلامتی نیست؛ اگر شما نیز التهاب را تجربه کرده‌اید، مهم است که در مورد انواع التهاب، عوامل ایجادکننده آن و اقداماتی که باید هنگام بروز التهاب انجام داده شود، بیشتر بدانید.

کارشناسان می‌گویند دو نوع التهاب وجود دارد که عبارتند از التهاب حاد و مزمن. التهاب حاد زمانی رخ می‌دهد که بریدگی در بدن ایجاد می‌شود و سیتوکین‌ها- گروهی از پروتئین‌های ساخته شده از سوی سیستم ایمنی بدن که پاسخ‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند- با ایجاد تورم و قرمزی به آن واکنش نشان می‌دهند تا جراحت را التیام ببخشند. التهاب مزمن به‌صورت روزانه اتفاق می‌افتد و حتی زمانی که فرد هیچ مشکلی احساس نمی‌کند و کاملا خوب است، شاید دچار التهاب مزمن باشد. عواملی مانند نداشتن فعالیت بدنی، آلودگی هوا، استرس و مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده می‌تواند منجر به التهاب شود. متخصصان تغذیه می‌گویند بدن ما سیتوکین‌ها را که سربازان بدن به‌شمار می‌آیند برای مقابله با سموم یا آلاینده‌ها ترشح می‌کند؛ از این‌رو بدن ما همیشه مشغول مبارزه با چیزی است و التهاب مزمن همچنان ادامه دارد. زمانی که التهاب مزمن برای مدت طولانی در بدن باقی بماند، می‌تواند باعث ایجاد انبوهی از مشکلات سلامت ازجمله آسم، دیابت نوع۲، آلرژی، بیماری‌های قلبی و فشار خون شود.

چگونه التهاب را کاهش دهیم؟
کارشناسان تاکید می‌کنند که داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند التهاب مزمن را کنترل و حتی روند آن را معکوس کند. رعایت موارد زیر می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد؛ مصرف مواد غذایی ضد‌التهاب: گنجاندن سبزیجات و میوه‌های تازه و کاهش مصرف شکر تصفیه شده می‌تواند نقش بزرگی در کاهش التهاب داشته باشد. کاهش یا حذف مواد غذایی ایجاد‌کننده التهاب: گوشت قرمز و هر چیزی که دارای چربی ترانس است، مانند مارگارین، روغن‌ذرت، غذاهای سرخ شده و بیشتر غذاهای فرآوری شده ازجمله مواد غذایی التهاب‌زا هستند. کنترل قند خون: بهتر است مصرف کربوهیدرات‌های ساده مانند آرد سفید، برنج سفید، شکر تصفیه شده و هر‌چیزی که دارای فروکتوز بالاست را محدود یا از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید. ورزش کردن: کارشناسان می‌گویند ورزش منظم یک راه عالی برای جلوگیری از ایجاد التهاب است. کاهش وزن: افراد چاق معمولا التهاب بیشتری را تجربه می‌کنند. کاهش وزن می‌تواند بروز التهاب را کاهش دهد.مدیریت استرس: استرس مزمن به ایجاد التهاب کمک می‌کند. از مدیتیشن، یوگا، بیوفیدبک، تجسم هدایت‌شده یا روش‌های دیگری برای مدیریت استرس در طول روز استفاده کنید.

منابع: ndtv.com و scripps.org

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها