رسانه‌ملی سال ۱۴۰۲ را نیز همچون سال‌های قبل با روانه کردن برنامه‌های رنگارنگ روی آنتن شروع کرد اما تفاوتش با سال‌های قبل در رونقی است که در برنامه‌های غیرنمایشی شاهد هستیم. این در حالی است که سال‌های قبل یک یا دو برنامه غیرنمایشی در طول سال جزو پرمخاطب‌ها بودند و بقیه برنامه‌ها از مخاطبان در حد معمول برخوردار بودند. همین موضوع باعث شده بود که مردم و حتی منتقدان امیدی به تغییر در برنامه‌هایی غیرنمایشی نداشته‌ باشند.
رسانه‌ملی سال ۱۴۰۲ را نیز همچون سال‌های قبل با روانه کردن برنامه‌های رنگارنگ روی آنتن شروع کرد اما تفاوتش با سال‌های قبل در رونقی است که در برنامه‌های غیرنمایشی شاهد هستیم. این در حالی است که سال‌های قبل یک یا دو برنامه غیرنمایشی در طول سال جزو پرمخاطب‌ها بودند و بقیه برنامه‌ها از مخاطبان در حد معمول برخوردار بودند. همین موضوع باعث شده بود که مردم و حتی منتقدان امیدی به تغییر در برنامه‌هایی غیرنمایشی نداشته‌ باشند.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۳۱
نویسنده فاطمه عودباشی‌ | دبیر گروه رسانه

بررسی کارنامه جعبه جادو در یک سال و اندی نشان از تحول‌آفرینی دارد. از همان مقطع که دکتر جبلی سکان رسانه را به دست گرفت، دست به کار شد تا بتواند کشتی رسانه را از میان موج‌های سنگین به سلامت به ساحل برساند و ضرورت داشت در این مسیر نظارت کافی بر تولیدات رسانه چه در مرحله پیش‌تولید و تولید داشته باشد. بنابراین از همان روزهای اول خودش سراغ پروژه‌ها رفت تا از نزدیک تولیدات را بررسی و آسیب‌شناسی کند تا کاستی‌ها به حداقل برسد.
او همچون مدیری دلسوز و دغدغه‌مند پای صحبت‌ها و گلایه‌های عوامل تولید نشست تا آنها از مشکلات‌شان بگویند و اکنون بعد از گذشت یک سال و اندی شاهد خروجی مناسب برنامه‌ها هستیم و مخاطبان با تماشای برنامه‌ها شاهد رویدادهای تازه هستند. رویدادهای نو و بدیع در تولیدات غیرنمایشی امسال کاملا مشهود است. دیگر نمی‌توان گفت در طول سال فقط یک یا دو برنامه غیرنمایشی خوب شاهد هستیم چون امسال، رسانه‌ملی با دست پر وارد صحنه شد. برنامه‌هایی که هر کدام رنگ و لعابی ویژه برای بینندگان داشت. دراین باره می‌توان به برنامه قرآنی محفل اشاره کرد که با این‌که ۳۰ قسمت روانه آنتن شد اما با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد و وایرال شدن برنامه در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران نشان داد می‌توان با ساخت یک برنامه قرآنی ساختارشکن و محبوب، رضایت مخاطبان را جلب کرد.
همچنین برنامه «سید خندان» با حضور گروهی خوشفکر طراحی شد و توانست مخاطب را جذب کند. محتوای اصلی این برنامه، طنز متفاوت و برگرفته از فرهنگ‌عامه مردم است. حضور تماشاگران از شهرستان‌های مختلف با این‌که یادآور دیگر برنامه‌های طنز در این حوزه است اما حضور و مشارکت بیشتر حاضران در برنامه توانست فضای جدیدی را به وجود آورد. نمونه‌های مشابه سیدخندان با استفاده از حضور چهره‌های شناخته‌شده سعی بر جذب مخاطب بیشتر داشتند اما گروه سیدخندان توانست با استفاده از ایده‌های خلاقانه مردم را راضی نگه دارد.
شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی، بیان خاطرات مردم و... ناخودآگاه دورهمی‌های خانوادگی را تداعی می‌کند. همین موضوع باعث شد مخاطبان این برنامه افزایش یابد. از سوی دیگر مجریان جوان در برنامه‌ به مخاطب حس صمیمیت بیشتری می‌دهد. محمدرضا شهبازی که در زمینه بازیگری و نویسندگی طنز سابقه زیادی دارد، این برنامه را به زیبایی اجرا می‌کند.
از دیگر برنامه‌های غیرنمایشی جذاب تلویزیون در سال جدید «قهرمان» است. این برنامه یک مسابقه و رقابت در حوزه آمادگی جسمانی است که تلاش کرده برنامه‌ای خانواده‌محور را با فضایی پرنشاط، مقابل چشم مخاطب قرار دهد. این برنامه با اجرای یوسف تیموری و ایمان قیاسی، چاشنی طنز و هیجان را به خود افزوده تا یک فضای متفاوت را برای مخاطبان شبکه سه رقم بزند.
سری جدید برنامه‌ اعجوبه‌ها، خودمونی، کودک‌شو و... هم طراواتی تازه به برنامه‌های تلویزیون داده و حال و هوای فضای جعبه جادو را رنگارنگ کرده‌است. باید این رویدادهای تازه را به فال نیک گرفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها