راز دزدان گوشی در عکس سلفی
انهدام شبکه بزرگ گوشی‌قاپی اتباع افغانستان در تهران

راز دزدان گوشی در عکس سلفی

طرح سه روز ارتقای امنیت اجتماعی در غرب تهران با دستگیری۹۶۰سارق و مالخر، کشف یک تن و ۷۴کیلوگرم موادمخدر و تحویل اموال سرقتی به مالباختگان به پایان رسید. در اجرای این طرح، آزارگر زنان که در پوشش مسافربر جرایمش را انجام می‌داد، در دام پلیس گرفتار شد. همچنین اعضای سه باند جعل، زورگیری و سرقت خانه نیز دستگیر شدند.
طرح سه روز ارتقای امنیت اجتماعی در غرب تهران با دستگیری۹۶۰سارق و مالخر، کشف یک تن و ۷۴کیلوگرم موادمخدر و تحویل اموال سرقتی به مالباختگان به پایان رسید. در اجرای این طرح، آزارگر زنان که در پوشش مسافربر جرایمش را انجام می‌داد، در دام پلیس گرفتار شد. همچنین اعضای سه باند جعل، زورگیری و سرقت خانه نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۳
نویسنده محمد غمخوار - دبیرگروه حوادث

سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در این باره بیان کرد: با اجرای اولین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله‌محور، با هدف مبارزه با سارقان جرایم خشن، مالخران و کشف کالای قاچاق در شش شهرستان تابعه غرب استان تهران در ۷۲ ساعت گذشته، ۱۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان این‌که با اجرای بیش از ۴۲۰حکم قضایی، ۹۶۰ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند، گفت: ۳۷۹ قلم اموال سرقتی کشف و تحویل مالباختگان شد.
وی با اشاره به کشف ۱۰۷۴ کیلوگرم انواع مواد افیونی، گفت: در جریان اجرای این طرح، ۷ باند قاچاقچی موادمخدر از مرزهای کشور به سمت غرب استان تهران مواد انتقال می‌دادند و ۱۶۲۳نفر خرده‌فروش و قاچاقچی دستگیر و ۱۷۲۲ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. قاچاقچیان قصد داشتند موادمخدر را در پوشش خرما و تن‌ماهی انتقال دهند که ناکام ماندند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به کشف بیش از ۲۳۰میلیارد ریال انواع کالای قاچاق تصریح کرد: در این راستا ۵۱ قاچاقچی عمده نیز دستگیر و ۹۴ هزار قلم کالای قاچاق کشف و تحویل مرجع قضایی شدند.وی گفت: برخورد با اراذل و اوباش که با سلاح گرم و سرد باعث رعب و وحشت مردم می‌شوند در اولویت پلیس غرب استان تهران بوده که با هماهنگی‌های لازم تحویل مقام قضایی خواهند شد.

نجات خودم مهم‌تر از التماس قربانیان بود
به اتهام سرقت و آزار و اذیت دختران و زنان در حوالی شهریار دستگیر شده است. نشانه‌ای از پشیمانی در چهره‌اش دیده نمی‌شود. دستش با دستبند به دست همدستش گره خورده است.

سابقه داری؟
بله‌. یک‌بار به اتهام سرقت از مسافران زن دستگیر شدم.

بعد که آزاد شدی علاوه بر سرقت مرتکب تجاوز هم شدی؟
من تجاوز نکردم. فقط آزار دادم.

از کی شروع کردی؟
ابتدای امسال.

از چند زن سرقت کردی؟
۱۰ زن.

همه را آزار دادی؟
نه فقط سه نفر را.

التماس نمی‌کردند؟
خیلی اما من توجه نمی‌کردم در این وقت باید بیشتر به فکر فرار از دستگیری باشم تا التماس‌ زنان.

چطور به تو اعتماد می‌کردند و سوار خودرویت می‌شدند؟
با پراید در نقش مسافرکش مقابل‌شان توقف می‌کردم. بعد در محلی خلوت با چاقو تهدیدش کرده و اموال باارزشش را سرقت می‌کردم.

زنان را کجا آزار می‌دادی؟
داخل خودرو.

همدستت چه نقشی نداشت؟
اموال دزدی را آب می‌کرد.

پشیمان نیستی؟
امیدوارم شاکیان مرا ببخشند و فرصت جبران بدهند. از خدا هم می‌خواهم به آنها کمک کند تا از این وضعیتی که الان در آن گرفتار شده‌اند خارج شوند.

معمای جسدی مقابل بیمارستان
دزدان خانه پس از درگیری مسلحانه با پلیس ساوه و مرگ یکی از اعضای باند، جسدش را مقابل بیمارستانی در شهریار رها کردند.
سرهنگ فضل‌ا... سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح این پرونده به جام‌جم گفت: چند روز قبل رها کردن مردی که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود در مقابل یکی از بیمارستان‌های شهریار به کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی غرب استان تهران گزارش شد.
تیمی از ماموران راهی محل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند. با بررسی دوربین‌های بیمارستان مشخص شد، سرنشینان یک دستگاه تیبا که پلاک نداشت، جسد را مقابل بیمارستان رها کرده و گریخته‌اند. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد که پزشکان اعلام کردند این مرد دچار خونریزی طولانی‌مدت شده و به همین دلیل فوت شده است.
وی افزود: با کشف این سرنخ مطمئن شدیم که این مرد در فاصله دورتری مصدوم و به آنجا منتقل شده است. به همین دلیل از پلیس، همدان، قزوین، تهران و ساوه استعلام گرفتیم. از سوی دیگر با انگشت‌نگاری از جسد مشخص شد، این مرد از دزدان حرفه‌ای و سابقه‌دار خانه و اهل است. رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با اشاره به تشکیل کمیسیون تخصصی برای کشف این پرونده بیان کرد: با استعلام از پلیس دیگر استان‌ها مشخص شد، مرد فوت شده عضو یک باند سرقت مسلحانه بود که روز کشف جسد برای سرقت وارد خانه‌ای در ساوه شدند. دزدگیر خانه به مرکز پلیس متصل بود و ماموران متوجه شده و راهی محل شدند. دزدان مسلح برای فرار به سمت ماموران تیراندازی کردند که ماموران هم به مقابله با آنها پرداختند. چهار سارق مجروح شده و به سمت غرب استان تهران فرار کردند که یکی از آنها فوت شد و همدستانش او را مقابل بیمارستان رها کردند.
سواری‌پور در پایان گفت: با توجه به این‌که جرم و تیراندازی در ساوه رخ داده بود، پرونده تحویل پلیس این شهر شد. از شهروندان به‌خصوص طلافروشان درخواست داریم سیستم دزدگیر خود را به پلیس متصل کنند تا در صورت وقوع سرقت ماموران سریع مطلع شده و در محل حاضر شوند.

جولان مجرمان خارجی
اتباع افغانستان نیز که در قالب باندهای مجرمانه سرقت و کلاهبرداری در سطح غرب استان تهران فعالیت می‌کردند در این طرح توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.
نخستین باند با خرید ۱۰۰دلاری‌های تقلبی در افغانستان قصد توزیع آن را در شهریار داشتند که با تیزهوشی فروشنده‌ای ناکام ماندند. یکی از اعضای این باند با ۱۰۰دلاری تقلبی به مغازه فروش تلفن همراه رفت و قصد خرید یک دستگاه گوشی داشت که فروشنده به کاغذ دلار شک کرد و با پلیس تماس گرفت. با حضور ماموران متهم که تبعه افغان بود دستگیر شد و از او چند ۱۰۰دلاری تقلبی دیگر کشف شد. در ادامه دیگر اعضای باند دستگیر شده و یک دستگاه صدتایی ۱۰۰دلاری تقلبی از آنها کشف شد.سرکرده این باند در حاشیه این طرح به خبرنگار جام‌جم گفت: هنگامی که در مسیر ایران بودیم با مرد جاعل آشنا شدم و صد برگ ۱۰۰دلاری را از او پنج میلیون تومان خریدیم. قصد داشتم دلارهای تقلبی را در شهریار توزیع‌کنیم که دستگیر شدیم.
باند دوم زورگیران مسلحی بودند که با پرسه‌زنی در شهریار و اطراف آن، طعمه‌های خود را در محل‌های خلوت شناسایی کرده و سد راه‌شان می‌شدند. بعد با تهدید اسلحه، پول و گوشی تلفن‌همراه‌شان را سرقت می‌کردند. متهمان در تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند که هفت نفر از شکات شناسایی شدند.
اعضای آخرین باند سر هموطنان خود کلاه می‌گذاشتند و با برگه‌های اقامت جعلی ۱۷ میلیون تومان از متقاضی می‌گرفتند. یکی از اعضای این باند درباره شگردشان گفت: «من نقش واسطه را داشتم و هموطنانم که نیاز به برگه اقامت داشتند را شناسایی می‌کردم. سپس ادعا می‌کردیم می‌توانیم با ۱۷ میلیون تومان برایش برگه اقامت بگیریم. پس از گرفتن پول مشخصات و مدارکش را برای سرکرده باند در مشهد می‌فرستیم و او با مهر جعلی برگه اقامتی درست می‌کرد و تحویل مشتری می‌دادیم. من در سه کلاهبرداری با اعضای این باند همکاری داشتم.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها