یزد- رئیس اداره تلفیق حساب ها و امور بدهی های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: در سال گذشته 612 مورد صورت حساب مطالبات و بدهی های دستگاهها بررسی شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۵۸۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدجواد رحمانی با بیان اینکه صورت حساب های دریافت و پرداخت دستگاههای اجرایی استان نیز به صورت ماهیانه توسط کارشناسان این اداره کل بررسی می شود اظهار داشت: 496 حساب دریافت و پرداخت شامل درآمدها، هزینه ها، دارایی ها، مطالبات و بدهی ها، صورت های مالی و گزارش منابع غیر بودجه ای بررسی شده است.

رئیس اداره تلفیق حساب ها و امور بدهی های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه بررسی بدهی و مطالبات دستگاههای اجرایی از جمله وظایف این اداره کل است گفت: در این راستا سال گذشته 612 مورد صورت حساب مطالبات و بدهی ها این دستگاهها بررسی شد.

وی نظارت بر اجرای نظام حسابداری بخش  عمومی ( تعهدی) را از فعالیت های نظارتی این اداره کل برشمرد و افزود: در راستای شفافیت در امور مالی هم اینک نظام حسابداری تعهدی که از سیاست های مالی دولت است در سیستم مالی دستگاههای دولتی استان اجرا می شود که این امر فعالیت های مالی را نظام مند و شفاف کرده است.

رحمانی برگزاری چهار دوره آموزشی برای کارشناسان مالی دستگاههای اجرایی و شهرداری ها در راستای ارتقای سطح دانش فنی و معلومات آنها ، پیگیری و مراقبت در ارایه صورت های دریافت و پرداخت، پاسخ به استعلامات و مشکلات دستگاههای اجرایی و ارایه پیشنهادات در خصوص اصلاح نظام حسابداری بخش عمومی را از دیگر فعالیت های اداره تلفیق حساب ها و امور بدهی های این اداره کل برشمرد.

رئیس اداره تلفیق حساب ها و امور بدهی های اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد با بیان اینکه ارایه صورت های مالی موجب شفافیت در اطلاعات مالی از جمله تعیین میزان دارایی ها،  بدهی ها و مطالبات دستگاههای اجرایی می شود  گفت: یکی از مزایای شفافیت در صورت های مالی، شناسایی دارایی های دولت و در نتیجه شناسایی بهتر اموال مازاد می باشد.

رحمانی ادامه داد: همچنین برآورد دقیق میزان بدهی ها در برآورد بهتر میزان اعتبار مورد نیاز دستگاههای اجرایی تاثیر بسزایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها