دردیدار استاندار کرمان با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام شد:

شهرک فناوری درکرمان راه اندازی می شود

استاندار کرمان گفت:در راستای اجرای طرح فیبرنوری در عمده شهرهای استان،مشکل اینترنت حل می‌شود و در بخش اقتصاد دیجیتال شاهد یک تحول در سطح استان کرمان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۰۴۱۸۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدمهدی فداکار در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت:در بحث تملک،اعتباراتی به حساب دستگاه‌ها واریز شده،اعتباراتی نیز از دستگاه‌های ستادی باید پیگیری شود و همچنین از محل مولدسازی نیز اعتباری به حساب دستگاه‌ها واریز می‌شود که رقم بالایی است و در خصوص دو مورد اول باید تا پایان شهریور جذب صورت گیرد. 

استاندارکرمان خاطرنشان کرد:طی جلساتی که باید برگزار شود،اعتباراتی که در دستگاه‌ها مانده را رصد و پیگیری می‌کنیم تا جذب شوند. 

وی بیان داشت:راه حل بسیاری ازمشکلات اقتصادی، سرمایه‌گذاری است ودراین زمینه همه حوزه‌ها ودستگاه هاباید کمک کنند،چرا که همه دستگاه‌ها یک حلقه زنجیره‌ای هستند که اگر یکی کمک نکند،دیگران متضرر می‌شوند. 

فداکار،بیان داشت:تعهدات اشتغال استان امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کمتر شده است،اما امسال نیز سقف را در نظر بگیریم تا به ظرفیت سال گذشته برسیم و میزان اشتغال را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت:در بحث مولدسازی توافق شده است که دستگاه‌ها هر ملکی را که به فروش می‌رسانند، درآمد آن متعلق به همان دستگاه خواهد بود.

استاندار خاطرنشان کرد:در بحث پروژه‌های آب شرب نیز پروژه بم آماده افتتاح و پروژه آبرسانی جیرفت و عنبرآباد نیز در حال انجام است. 

وی با بیان این مطلب که آب بخشی از صنعت حل شده است و می‌توان از محل چاه‌های غیرمجاز و فاضلاب تامین آب صنعت را داشته باشیم،افزود: تامین آب به هیچ وجه قابل تعطیل شدن نیست، چراکه برای صنعت و اشتغال نیازمند آب هستیم. 


فداکار،عنوان کرد:۹۳درصد آب استان در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود که بخشی از آن مربوط به چاه‌های غیرمجاز است و در این زمینه باید مدیریت مصرف آب انجام شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد:در راستای اجرای طرح فیبر نوری،هیچ هزینه‌ای در استان انجام نمی‌شود چراکه در این زمینه قرارداد و انتخاب شرکت با وزارتخانه بوده و ما فقط مصرف کننده هستیم.

وی اظهار داشت:۸۴ شهر استان از فیبر نوری و اینترنت پر سرعت و ارزان قیمت استفاده می‌کنند و در شهر کرمان این طرح در خرداد ماه آغاز می‌شود.

فداکار،با اشاره به وضعیت تورم در استان، خاطرنشان کرد:برخی کالاها به دلیل اینکه در استان تولید نمی‌شوند و هزینه‌های بیشتری بر آنها متحمل می‌شود،موجب افزایش نرخ کالا‌ها می‌شود. 

وی با بیان این مطلب که نرخ تورم ما نسبت به یزد مناسب‌تراست،افزود:درحوزه بهداشت ودرمان و آموزش، هزینه‌های استان نسبت به سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست و وضعیت بهتری داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها