دردیدار استاندار کرمان با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام شد:

شهرک فناوری درکرمان راه اندازی می شود

در دیدار استاندار کرمان و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های تخصصی ازجمله شهرک فناوری و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان،مورد تاکیدو توافق همکاری قرارگرفت.
کد خبر: ۱۴۲۶۸۳۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدمهدی فداکار،استاندار کرمان دراین دیدارعنوان کرد:راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی ازجمله فناوری و صنایع پایین دستی مس با توجه به ظرفیت‌های موجود،مورد توجه و آمادگی استان نیز هست و حمایت‌ها و همکاری‌های کامل در این زمینه را خواهیم داشت.

وی بیان کرد:کرمان درحوزه انرژی خورشیدی شرایط منحصر بفردی در کشوردارد و مجموعه‌های بزرگی هم در استان راه‌اندازی شده و تولید انرژی‌ دارندو برای کشورنیز یک ظرفیت ایجاد می‌کند،اما با توجه به نیاز بالای زمین دراین حوزه،راه‌اندازی شهرک انرژی خورشیدی برای استان مزیت ندارد.

استاندارکرمان،گفت:صنایع پایین دستی مس مهمترین نکته‌ای است که دراستان کرمان بایددنبال کنیم، ظرفیت‌ها و منابع آن نیز وجود دارد و لذا ازطرح‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

امیرحسن‌زاده،معاون اقتصادی استاندار کرمان هم بااشاره به 34 هزار اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان گفت:ارتباط صنایع کوچک و بزرگ و راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی را در استان آغاز کرده‌ایم.

راه‌اندازی 25 شهرک فناوری در کشور

فرشادمقیمی،مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت 25 شهرک فناوری درکشورگفت:کرمان در این زمینه و دریافت مراحل پایانی مجوزها باید تسریع یابد.

وی،کرمان را ازاستان‌های تاثیرگذار دراقتصاد صنعتی و معدنی دانست و افزود:فلزات غنی در استان وجود دارد،ازمهمترین مزیت‌های استان مس است که کاربردهای فراوانی دارد و حتما باید نسبت به صنایع پایین دستی آن اقدام شود.

مقیمی،راه‌اندازی شهرک فناوری در شهرکرمان و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد نیاز استان برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها