در حالی که برخی منابع خبری آمریکا از نهایی شدن تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور ۸۰ساله آمریکا برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ خبر می‌دهند، بعضی گزارش‌ها حکایت از این دارد که دموکرات‌ها در مورد این‌که برای انتخابات آتی از بایدن حمایت کنند یا نه، بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۳۷۰۷
نویسنده سعید سبحانی - گروه‌ بین‌الملل

دیروز شبکه سی‌ان‌ان خبر داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نامزدی‌اش را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. همزمان با این خبر، شبکه ان‌بی‌سی به نقل از بایدن اعلام کرد: قصد دارم کاندیدا شوم، اما هنوز آماده اعلام آن نیستم.|

علاوه‌بر این اخبار که به کاندیداتوری بایدن در انتخابات ۲۰۲۴، رسمیت بیشتری می‌دهد، افرادی چون جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهور و کارین ژاپن پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید هم پیش از این اعلام کرده بودند که بایدن در انتخابات حضور خواهد داشت و تقریبا شکی در کاندیداتوری بایدن نیست. اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که کاهش مداوم محبوبیت بایدن به ۳۶ درصد، دموکرات‌ها را برای انتخابات ۲۰۲۴ بر سر دوراهی قرار داده به طوری که برخی هم‌حزبی‌های بایدن برای نامزدی انتخابات دورخیز کرده‌اند.در نظرسنجی که اخیرا از سوی «سی‌ان‌ان» انجام شده، میزان محبوبیت بایدن، به پایین‌ترین سطح تاکنون یعنی ۳۶ درصد رسیده ‌است. همچنین نتایج نظرسنجی اخیر «سی‌ان‌بی‌سی» هم به این نتیجه رسیده که ۵۷ درصد رأی‌دهندگان حزب دموکرات آمریکا نمی‌خواهند که بایدن باردیگر در انتخابات شرکت کند. این نظرسنجی نشان می‌دهد محبوبیت رئیس‌جمهور کنونی در حوزه اقتصاد از ۴۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها