مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

رفع تداخل ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان همدان

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: با توجه به‌ کاهش آب سفره‌های زیرزمینی کشاورزان نهاوند محصولات پرآب‌بر کشت نکنند.
کد خبر: ۱۴۰۳۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی دادستان عمومی و انقلاب نهاوند، عباس آزادبخت اظهار کرد: کشاورزان در کشت بهاره خود بهتر است محصولات پرآب‌بر کشت نکنند تا با توجه به کاهش سفره‌های زیرزمینی و مدیریت مصرف، آب کافی در تمام مناطق مختلف به کشاورزان و باغداران برسد.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند افزود: کشاورزان باید در کشت و زرع خود به محصولات کم‌آب‌بر اقبال نشان داده و با کمترین مصرف آب، بیشترین تولید محصول را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر این غفلت و بی‌توجهی در کشت و زرع برای تولید محصولات جالیزی و یا پرآب‌بر ادامه پیدا کند، بحران آب در بخش کشاورزی جدی‌تر خواهد بود و بهتر است پیشگیری‌های لازم با دوراندیشی زارعان منطقه انجام شود.

آزادبخت خاطرنشان کرد: کشاورزان نهاوندی که قصد دارند زمین خود را به دیگران کرایه دهند، باید دقت کنند طبق قانون جهادکشاورزی و شورای حفاظت حقوق آب عمل کنند.

وی تأکید کرد: براساس قوانین جهادکشاورزی و شورای حفاظت حقوق آب کشاورزان مالک زمین‌های بارانی حق دارند تنها ۱۰ هکتار و مالک زمین‌های غرقابی پنج هکتار از زمین‌های خود را برای کشت‌های دارای مجوز به دیگران کرایه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند اضافه کرد: از مردم و کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای‌های اسلامی روستاهای مختلف درخواست می‌شود در صورت مشاهده اجاره زمین به صورت غیرقانونی و فراتر از میزان اعلام شده، مراتب را برای تخریب کشت به پاسگاه کلانتری محل یا دفتر دادستانی اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها