معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد؛

زیرسویه XBB.۱.۵ عامل اصلی افزایش کرونا در کشور

روند کرونا در کشورمان مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت! این‌را آمارهای کرونایی این روزها و اظهارات صریح وزیر بهداشت نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۸۳

بهرام عین‌اللهی درباره وضعیت کرونا در کشور این‌گونه توضیح می‌دهد:« ما پیش‌بینی کرده بودیم در بهمن یا اسفند موج هشتم کرونا در کشور آغاز شود و این موج از اواخر بهمن آغاز شد و پس از مدتی فروکش کرد اما از آنجا که برخی اوقات موج کرونا به‌صورت دو کوهانی است و به‌دلیل فرا رسیدن نوروز، مسافرت‌ها و دید و بازدید‌ها؛ موج کرونا مجدد افزایشی شد و هم اکنون در قسمت بالای موج قرار داریم.» در چنین شرایطی است که نگرانی‌ها از ویروس کرونا در طول سه سالی که مهمان دنیای ما شده نشان داده، چندان قابل پیش‌بینی نیست. همچنان‌که حالا هم طبق پیش‌بینی‌ها رفتار نکرده است. وزیر بهداشت با بیان این‌که هر موج کرونا سه مرحله دارد، درباره روند بیماری می‌گوید:« مرحله اول ابتلای تعدادی از افراد جامعه به کروناست؛ مرحله دوم بستری شدن افراد و مرحله سوم بدحالی و بستری تعدادی از افراد در آی‌سی‌یو است که پس از این سه مرحله، مرگ و میر تعدادی از مبتلایان رخ می‌دهد.»

به گفته وی هم اکنون در مرحله ابتلا به بالای منحنی رسیده‌ایم و تعداد موارد بستری نسبت به ماه‌های گذشته در کشور افزایش یافت به همین دلیل آمار مرگ و میر افزایش یافته است.

وزیر بهداشت پیش‌بینی کرد تا آخر فروردین، موج کرونا حالت کاهشی پیدا کند.

عین‌اللهی با تاکید بر این‌که به نظر می‌رسد مردم از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خسته شده‌اند، می‌افزاید:« همچنان توصیه می‌کنیم، مردم از ماسک استفاده کنند. افراد بالای ۵۰سال و دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و نقص ایمنی، باید نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا بیشتر رعایت کنند. همچنین در فضا‌های بسته‌ای مانند هواپیما، اتوبوس و ... باید شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود.»

از نگاه وی در شرایط افزایش ابتلا به کرونا، باید هر نوع سرماخوردگی را جدی بگیریم و افراد دارای علائم سرماخوردگی در روز‌هایی که دارای نشانه بیماری هستند در خانه بمانند و استراحت کنند و از حضور در تجمعات، محل کار و مدرسه پرهیز کنند.

وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون هم این‌گونه توصیه می‌کند:« افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها گذشته است باید دوز یادآور را تزریق کنند.»

به گفته عین‌اللهی هم اکنون میزان ذخیره واکسن کرونا حدود ۵۰ میلیون دوز است و در صورت نیاز، امکان تولید واکسن را در داخل کشور داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها