سلمان فارسی درکاروانسرای عقیق
گزارشی از آخرین جزئیات سریال داوود میرباقری که تصویربرداری می‌شود

سلمان فارسی درکاروانسرای عقیق

ماجرای بدحالی‌های دنباله‌داری که از آذرماه ۱۴۰۱ از مدارس قم آغاز و در جریان آن بیش از هزار دختر دانش‌آموز دچار بدحالی با عامل ناشناخته شده بودند، در سال جدید نیز در دو مدرسه استان‌های آذربایجان غربی و شرقی تکرار شد.
ماجرای بدحالی‌های دنباله‌داری که از آذرماه ۱۴۰۱ از مدارس قم آغاز و در جریان آن بیش از هزار دختر دانش‌آموز دچار بدحالی با عامل ناشناخته شده بودند، در سال جدید نیز در دو مدرسه استان‌های آذربایجان غربی و شرقی تکرار شد.
کد خبر: ۱۴۰۲۸۸۸

اولین دور بدحالی‌ها در سال جدید، روز شنبه در یکی از دبیرستان‌های دخترانه محمدیار از توابع شهرستان نقده رخ داد. بنا بر اعلام علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در اولین روز فعالیت مدارس بعد از تعطیلات نوروزی، حدود ۵۰ نفر از دانش‌آموزان این مدرسه مقطع اول متوسطه دچار علائم شبه مسمومیت شدند که با اقدام مدیران و اولیای مدرسه، بلافاصله مداخلات درمانی در این خصوص انجام شد و دانش‌آموزان به بیمارستانی در نقده انتقال یافتند. تمام دانش‌آموزان پس از درمان‌های سرپایی و لازم از بیمارستان مرخص و به منازل خود برگشتند و در حال حاضر، هیچ دانش‌آموزی بستری نیست. بررسی‌های لازم در خصوص منشأ این علائم در حال انجام است ولی هنوز به نتیجه‌ای در این خصوص نرسیده‌ایم.
به گفته برخی متابع غیر رسمی، دانش‌آموزان بعد از متوجه شدن بوی نامطبوعی مانند سوختن لاستیک دچار حالت تهوع و سردرد و شکم درد شدند. در حالی‌که بررسی‌ها برای یافتن علت این مسأله آغاز شده بود، اصغر جعفری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آذربایجان شرقی روز سه‌شنبه از بدحالی ۲۰ دختر دانش‌آموز در شهرک باغمیشه تبریز خبر داد و گفت: با اعلام گزارشی در خصوص بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های دخترانه در تبریز بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل اعزام شدند. تنگی نفس از جمله علائم بیماری دانش‌آموزان گزارش شده و کارشناسان اورژانس با انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۲۰ نفر از دانش‌آموزان را به بیمارستان سینا انتقال دادند. علائم حیاتی همگی آنها عادی و خوب است.
سریال مسمومیت‌ها یا همان بدحالی دانش‌آموزان در حالی در سال ۱۴۰۲ همزمان با بازگشایی مدارس دوباره آغاز شد که به نظر می‌رسید با اقدامات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در آخرین روزهای سال گذشته این سریال به قسمت پایانی خود رسیده باشد.
پلیس اعلام کرده بود ،هیجان‌طلبی دانش‌آموزان و استفاده از بمبک‌های بد بو و موارد مشابه نیز از عوامل اصلی این رخداد است که در این راستا حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع‌آوری و از فروش آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واردکنندگان عمده این مواد از طریق کشورهای همجوار، دستگیر شدند. بر اساس آمار پلیس در این رابطه ۱۱۰ نفر هم دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها