سازمان هواشناسی به سبب تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از کشور، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، شدت گرفتن سامانه جوی بارشی از چهارشنبه ۲۴ تاهشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بخش هایی از کشور پنجشنبه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت و رگبار، رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف را در پی خواهد داشت.

روز چهارشنبه استان های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه و روز پنجشنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل تحت تأثیر سامانه یاد شده خواهند بود.

پیش بینی می شود لغزندگی جاده ها، کاهش دید، بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، برخورد صاعقه، وارد شدن آسیب به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات فعالیت این سامانه جوّی باشند.

بر این اساس، به هموطنان توصیه می شود هنگام سفر با خودرو تجهیزات لازم و سوخت کافی همراه داشته باشند، در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند، از فعالیت‌های کوه‌نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری شود، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل شود، کانال‌ها و آب‌روها لایروبی شوند و در نواحی سردسیر، دستگاه‌های مرتبط برای برف روبی آماده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها